BMW Invelt má novou tvář. Po youtuberce Carrie Kirsten přichází Jaromír Jágr

23. 3. 2018 | Petr Michl
Přebije tvář Jaromíra Jágra ostudu ze spolupráce s Carrie Kirsten? Těžko říct. Tato změna ovšem připomíná, že někdy je osvěžující, když je celebrity endorsment předvídatelně nudný a prostě jen odpovídá normě a nepohoršuje.


Zdroj: BMW Invelt, Youtube / Carrie Kirsten, úprava Marketing Journal

Když jsem jel před časem z Plzně na Prahu, jméno BMW Invelt na jedné z budov po straně cesty rozsvítilo v hlavě okamžitě paměťová centra. Pro showroomy prodejců aut typický prosklený kvádr najednou nebyl tak anonymní. „To jsou oni. Ti chudáci, co je tak vytrestala spolupráce s youtuberkou," uvědomil jsem si. Ta samá značka nyní jde poněkud tradičnější cestou. Jejich novou tváří je jeden z nejlepších světových hokejistů historie, Jaromír Jágr.

Princip celebrit, co se stávají tváří vozů a firem, je v mnoha ohledech jedna z nejméně inovativních forem marketingu, jakou můžete vymyslet. Obzvláště, když vše začíná a končí tím, že dotyčný dostane obrandovaný produkt k užívání, vyfotí se u něj se zářivým úsměvem a je po parádě. Když provozujete autorizovaný prodej aut, je ovšem hledání konkurenční výhody oproti vaší přímé konkurenci prodávající stejnou značku velmi obtížné. Respektive fráze o osobním přístupu a kvalitním servisu umí utrousit každý. V tom případě se vlastně může i celebrita hodit. A spojení prémiového vozu s jedním z nejbohatších českých sportovců se zdá jako příhodné.


Zdroj: BMW Invelt

Jaromír Jágr v tiskové zprávě říká:

 BMW jako značka pro mě znamená tu nejvyšší třídu v automobilovém světě, může se jí rovnat pouze pár dalších značek. Jako mladý jsem miloval rychlou jízdu a opravdu jsem si užíval zvuk výkonných aut. Poslední dobou jsem se za volantem uklidnil, to je ostatně důvod, proč v automobilu relaxuji hudbou. Dospěl jsem k názoru, že pohodlí velkého vozu je pro mě hlavní výhoda. Luxus a ovládání nejnovějších vozů ušlo pořádný kus vývoje. Osobně upřednostňuji BMW X5 a BMW řady 7. Po těžkém tréninku my asi nejvíce důležitá přijde pohodlnost sedačky a automat. Nikdo nechce mačkat spojku po šedesáti osmi brzdách (směje se). Jsem muž, tudíž motor považuji za srdce auta a také mě baví nová digitalizace v autech, například head up display či ambientní osvětlení."

Citace to je poněkud neučesaná a říká toho jedním dechem příliš mnoho, zdá se ovšem autentická. Stejně jako Jágrova vzpomínka na to, že S BMW se poprvé blížeji setkal v USA, kdy měl jeho spoluhráč model M3 a „to auto bylo v té době raketa".


Zdroj: BMW Invelt

Pokud se z této spolupráce vytěží mimo zarámovaného velkoformátového snímku na stěně showroomu a v kanceláři ředitele i několik výstupů v bulvárních masmédiích (kde nebude vidět jen Jágr a BMW, ale alespoň v pozadí jedné fotografie sportovního idolu i něco identifikující BMW Invelt), bude vlastně z pohledu marketingových duší  prodejce s autosalonem v Plzni a Praze splněno.

Tento komentář je tak v něčem pochvalou řešení postrádajícího jakoukoliv kreativní myšlenku. V tomto případě je Jaromír Jágr dobrá volba a pro BMW Invelt je povedeným úlovkem. Navíc dává mnohem větší smysl než jeho někdejší celebrity endorsment mezi ojetinami v autobazaru AAA Auto (tam pro změnu nyní řádí další uvěřitelná dvojka" Leoš Mareš a Patrik Hezucký).

BMW Invelt lze jen popřát, aby Jágrův hvězdný pel smazal pachuť z kašírované spolupráce s Carrie Kirsten. Mimo házení špíny na autoprodejce od jiných youtuberů, co se s  nimi na spolupráci nedomluvili, bylo neuvěřitelné zejména video Od Carrie Kirsten zachycující předání vozu.

A to natolik, že si vysloužilo řadu reakčních videí. Součet zhlédnutí u všech „earned media" výstupů by mohl lehce vyhrát nějakou mezinárodní soutěž hodnotící efektivitu v PR. Ovšem jenom v případě, že bychom pominuli negativní sentiment u všech z nich. Když 18letá tvář vaší společnosti podává předávání vozu BMW s patosem, který by si zasloužila snad tak oslava spuštění prodeje univerzálně účinného léku na rakovinu, působí to zkrátka směšně. Když se řekne BMW Invelt, vybaví se mi kvůli tomu především absence kritického myšlení u jeho vedení a kousavé hlášky ženského alter ega Fattyho Pillowa, Fattynky. Lze jen doufat, že Jaromír Jágr tuto asociaci přebije.

Štítky dokumentu: Budování značky Komentář

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: