Brno — jediný vtip, ve kterém můžete jít k volbám

21. 9. 2018 | Petr Michl
Bizár! Bizár! Bizár!

O Brně se říká, že je to jediný vtip, ve kterém můžete bydlet. V tento čas se sluší dodat, že v něm můžete i chodit k volbám. Na míře humornosti celé situace to totiž nijak neubírá, dokonce naopak. Brněnská politika už při příležitosti komunálních a senátních voleb dokázala stvořit tři bizáry, které jsou směšné, ale je jim zároveň těžké upřít jejich viralitu.

Tancem mezi výkopovými pracemi

Aktuální brněnský primátor Petr Vokřál překvapil spotem „Song jak Brno“. V něm vidíte pupkatého pána v letech s vyhrnutými rukávy od saka, který se nebojí udělat cokoliv, aby si svůj post udržel. Zahrnuje to i pokusy o zpěv vět jako:

„Já povím příběh muže, tím mužem jsem já.
Pohádka to není, ale i tak chci tančit dál.
Čtyři roky práce a pořád se chci rvát.
Tak nechte mě to dokončit a Brno povokřát."

V ještě zoufalejším duchu pak tato letní vypalovačka pro začínající podzim končí:

„Vše best si letos přeju pro Brno zas, tak pojďte všichni tančit. Brno, hoďte mi svůj hlas."

 

Není bez zajímavosti, že tanec rameny nápadně připomíná taiwanskou reklamu škodovky.



Soudit, že jde o totální propadák a voliče to odradí, je obtížné. Doporučujeme rozhovor DVTV s Vojtěchem Prokešem ze společnosti Behavio, který hodnotí mnohdy bizarní předvolební plakáty. Mezi jeho hlavní závěry patří, že s politikem by se měli lidé na základě reklamy ztotožnit. Jde to ale mnohem hůře, když se sami staví do role někoho nechtěně směšného.
S Petrem Vokřálem se jistě ztotožní pánové ve středním věku, co právě chytnuli druhou mízu a snaží se na diskotéce oprášit svůj pubertální šarm a taneční pohyby. To ovšem nebude dostatečně široká cílová skupina.

Dalším poznatkem ovšem je, že u stran vedených charismatickým lídrem se odpouští téměř všechno: trapné je rázem vtipné a bizarní je jen záměrně divné. Z tohoto pohledu je škoda, že Vokřál nevyužil své číslo na Andreje Babiše a nepřizval ho k tanci. Mohl mu k tomu třeba slovensky rapovat. Pak by byl úspěch zaručen.

Mimochodem pro vyváženost tu musíme uvést, že za vysoce profesionální práci považujeme první spot Petra Vokřála, který jde naproti kritice a je celý o tom, co Brňané primátorovi vyčítají nejvíce. Tedy to, že je město tak rozkopané, že dostat se v něm téměř kamkoliv autem se rovná projížďce peklem. Detail na špinavé polobotky primátora, který trpí stejně jako občané, je vynikající. Claim „Kopeme za Brno, kde se dá," je pak tak hořkosladký, že by mu člověk i zatleskal.



Jediný problémem je tu střet marketingu s realitou. Stačí se podívat na následující momentku z jedné rozkopané brněnské ulice, a ihned si uvědomíte, že toto je čistá fušeřina a celkovou zodpovědnost za ní nese pochopitelně vedení radnice.  

Mimochodem fotografie pochází z facebookového alba Stanislava Billera, Konceptuální výstava piktogramů na brněnských chodnících, které lze také zařadit mezi virály.

Do senátu se soutěží o pračku

Brněnský kandidát na post Senátora Petr Kováč sice zdraví ve svých videích voliče hláškou: „Čau lidi." Rozhodně však za sebou nemá marketingový tým jako Andrej Babiš a jím preferovaní straníci, dokonce je poměrně patrné, že si kampaň vymýšlí sám. Jeho videa tak jsou změtí promluv do mobilu, jeho vteřin slávy v televizních pořadech. Povoláním kuchař si ale neodpustil ani recept na lehké jídlo v letních vedrech. Vše ovšem překonala jeho facebooková soutěž. Poté, co si nakoupil několik venkovních reklam, rozhodl se rozšířit jejich slávu i po internetu a to soutěží o pračku.

Pravidla vám přiblíží fotografie níže, povšimněte si i vkusné šipky, abyste pochopili, že TOTO je ta pračka. Hezká, že? A pak, že Windows Malování není grafický program...


Zdroj: Petr Erin Kováč / Facebook

Odhalení vítěze proběhne 3. října na náměstí Svobody, tedy doslova pár dnů před zahájením doplňujících senátních voleb. Něco nám říká, že se mělo vyhlašovat až 6. října s uzavíráním volebních místností  a jednou z podmínek soutěže mělo být selfíčko s tím správným volebním lístkem. Takto máme totiž strach, že pan Kováč skončí jen s pouhopouhým jediným  hlasem od výherce.


Zdroj: Petr Erin Kováč / Facebook


Čihaná na voliče v popelnici

ČSSD v několika městech vyrazila do voleb se slibem zrušení poplatků na odpad. Vlastně jde o dobře srozumitelné levicové gesto, obzvláště když se má týkat dětí a důchodců. Po fiasku v Liberci se na to v Brně rozhodli jít nikoliv od lesa, ale od zdroje. Lídr brněnské kandidátky Oliver Pospíšil se rovnou schoval do popelnice a počíhal si na voličku, které poděkoval za třídění odpadu a začal ji krmit volebními sliby.


Také se těmito kampaněmi bavíte, ale zároveň vám je za jejich aktéry poněkud trapně? Brno je už prostě takové. A jsme si jistí do voleb ještě nějaký další skvost přibude.

Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: