Bubbleology přechází na přírodní barviva u čajů Bubble Tea
Značka Bubbleology vydala prohlášení tvrdící, že se vzdá umělých barviv v čajích Bubble Tea, které prodává v ČR. Tato informace přichází 2 dny poté, co byl vydán další díl pořadu A DOST!, v němž Jan Tuna odhalil výsledky laboratorních testů zmíněných nápojů a upozornil na to, že jsou plné umělých barviv.
Tak je tomu u mnoha soft drinků. Bubbleology ovšem tvrdilo dříve, že umělá barviva nepoužívá. Produktové listy obsahující umělá barviva dle tvrzení Jana Tuny dali lidé z Bubbleology na své stránky až v okamžiku, kdy došlo při natáčení pořadu A DOST! ke konfliktu s ředitelem provozovatele Bubbleology v České republice BubbleStar CZ, s panem Lubošem Bojanovským. V novém díle A DOST! je navíc popsán případ změny produktových listů s různými ingrediencemi i v příběhu matky dívky s atopickým ekzémem. Ta s Bubbleology komunikovala a na umělá barviva upozornila, načež jí bylo prý odpovězeno, že nápoje Bubble Tea azobarviva neobsahují a zaslán ji link na údajně již tehdy aktuální produktové listy, kde ve složení nebyly.
Ambasadorky značky, které mají vlastní příchutě čajů. Zdroj: www.bubbleology.cz
Nyní však Country Manager českého zastoupení značky Bubbleology, Jaroslav Švadlenka, uvádí: „Chceme se zlepšovat, proto část surovin bude zcela bez barviv, u těch dobarvovaných pak použijeme pouze čistě přírodní barviva.“ Mezi dalšími vylepšeními má být uvedení nových fit čajů, které budou možné dosladit čistě přírodními ingrediencemi – jako je třeba Sugavida. Jedná se o 100% čistý nektar z palmy Borassus flabellifer. Mluvčí značky Martin Eckstein uvedl pro portál Novinky.cz, že nápoje s novým složením budou dostupné zákazníkům pravděpodobně v polovině října. Zároveň dementoval, že by Bubbleology k této veřejné deklaraci přiměl právě nejnovější díl pořadu A DOST!. Prý změnu plánují již od začátku roku. „Trvá to měsíce, než se se vše domluví s dodavatelskou firmou na Tchaj-wanu, než se udělají testy v Německu a pak Česku,“ uvedl.
Vzhledem k tomu, že Bubbleology je pouhou franšízou zahraničního konceptu, je pochopitelné, že podobné změny nejdou dělat zcela samostatně. Zároveň jde ale pochybovat, že by značka žila ve vzduchoprázdnu a negativní medializace se jí nedotýkala.
Celou řadu pomýlení Bubbleology v krizové komunikaci si můžete přečíst v naší analýze celé kauzy Kauza Bubble Tea probublala z YouTube do mainstreamu.