Budweiser vzdává hold nevlastním otcům
Den otců, který letos vyšel na 16. června, má ocenit role otců v našich životech a řada značek při této příležitosti představila tematické kampaně. Se svou troškou do mlýna přispěl i Budweiser, zaměřil se ovšem na často neprávem opomíjenou skupinu: na nevlastní otce. Ve spolupráci s agenturou DAVID tak vznikla emotivní reklama, která zachycuje vztah dětí ke svým nevlastním tátům, od počátečních pocitů frustrace a odmítání až po vděčnost a obdiv v dospělosti.
V reklamě vystupují tři dvojice. Chloe vzpomíná, jak jí její máma přemlouvala, aby se k sobě chovali jako táta s dcerou, ale ona to tak prostě necítila. Nepotřebovala, aby cizí muž vstoupil do jejího života a vydával se za jejího tátu. Jak dále Chloe popisuje, časem se její postoj změnil a uvědomila si, že jí má nevlastní otec skutečně rád a udělal by pro ni cokoliv.
Již tyto příběhy by byly silné samy o sobě, nicméně Budweiser zašel ještě dál. Jednotlivé děti totiž během vyprávění požádaly své nevlastní otce, jestli by je adoptovali, a stali se tak jejich otci i před zákonem. Jak na tuto žádost jednotliví muži zareagovali se můžete podívat ve videu níže.
Značka piva Budweiser k celé kampani uvedla, že takto chce ocenit všechny nevlastní otce, které se k dětem chovají, jakoby byly jejich vlastní . A navíc vybídla veřejnost, aby také sdílela své příběhy o otcích, kteří vkročili do jejich života. Za každý takto sdílený příběh v určeném období značka přislíbila, že věnuje 1 dolar neziskové organizaci The Stepfamily Foundation.
Jen na YouTube získalo uvedené video 4 dny od své publikace přes 2,5 milionu zhlédnutí a přes 7 tisíc sdílení. Tato kampaň slaví úspěch i na sociálních sítích a přiměla k slzám nejednoho nevlastního tátu.
This had me tearing up this morning. I'm fortunate to have both a dad and a stepdad in my life but not every kid does... https://t.co/CZ8pNBqLmE
I’m a step-dad and this got me in my feels!! Not much does but this was a well done commercial. I’m one of those that does anything for my baby girl! Well played @budweiserusa
Zdroje: Yahoo Lifestyle, USA Today, Adweek
Kam dál?
Kampaně věnované otcům se příliš často nevidí a o to více nás těší, když jsou povedené. Značka piva Březňák například zjistila, že se 80 % otců nikdy nedozví, že jsou pro své syny největším vzorem. Ve své kampani vzkázala synům: „Vezměte tátu na Březňáka a popovídejte si."