Burger King přichází po více než 20 letech s novou vizuální identitou

8. 1. 2021 | Petr Michl
Značka Burger King nezkazí žádnou legraci. Povětšinou je na účet konkurence, ale umí si utahovat i sama ze sebe. Právě tuto rozpustilost se jí v nové vizuální identitě podařilo otisknout i přes nutnost působit jako brand, co to myslí vážně s udržitelností.

Burger King přichází s prvním úplným rebrandem po více než 20 letech. Jeho cílem má být zdůraznit charakteristiky ukázané slavnou kampaní s plesnivým Whopperem: tedy důraz na transparentnost a udržitelnost.

Agentura JKR Global vytvořila vizuální identitu, která působí mladistvě a zábavně. Přitom to zvládá s využitím přírodních barev s velkým akcentem hnědé. Použité barvy odpovídají nejen servírovanému jídlu, ale také důležitosti toho, že je maso do burgerů grilované nad ohněm.

Fernando Machado, globální ředitel marketingu vlastníka Burger Kingu, společnosti Restaurant Brands International, k rebrandingu uvedl:

„Zdrojem inspirace bylo logo používané mezi lety 1969 až 1999. Hlavním rozdílem je, že jsme změnili barvy tak, aby byly zářivější a více odpovídaly barvě jídla. Upravili jsme také proporce housky (v logu) tak, aby vypadala jako produkt, který prodáváme. Font je lahodný a kulatý přesně jako naše jídlo.“

Dalším důvodem má být, že dosavadní logo jednoduše zestárlo a navíc nebylo tak dobře přizpůsobitelné v digitálním prostředí. Když se podíváme na rozdíl mezi logy a představíme si je jako zástupce aplikace na ploše telefonu, je zřejmé, že nové verzi to na ní sluší více.

Právě v digitálním prostředí proběhne roll out rebrandingu nejdříve.

Dle Machada navíc nový vzhled lépe odpovídá charakteru značky. „Toto je brand s velkou osobitostí. Je s ním legrace, umí si utahovat sám ze sebe, pohybuje se trochu na hraně… To bude pokračovat. Jen jsme upravili vizuální identitu, aby lépe odpovídala tomu, o čem naše značka je. Začínalo být patrné určité odcizení, protože se značka tolik proměnila,“ vysvětlil.

Logo v rozpůlené housce vypadá „usazeněji“.


To se ale nedá říct o fontu, který je kulaťoučký a táhne se jako žvýkačka.


Změna čeká i balení produktů.

 

Přijde ale pochopitelně později. I díky ohledu na udržitelnost nechají restaurace postupně využít obaly, které mají na skladě.

 

Postupně se změní i uniformy obsluhy.

A ještě delším příběhem bude rebranding poboček. Měl by nicméně proběhnout v tomto roce, a to v globálním měřítku. U designu pobočky je zřejmý odkaz na gril.

Zároveň ale také proměna poboček nebude jen o vizuálu. Přijít mají nové digitální objednávací panely na drive-thrus i dovnitř restaurací.

Hodnotíme tuto změnu jako povedenou. Burger King je značkou, o které je díky její kontroverzní komunikaci hodně slyšet. Tlačení témat udržitelnosti je v současnosti spíše mainstreamem, Burger Kingu se ovšem podařilo vyhnout zelené fádnosti a dokázal sladit zemité tóny se svou rozpustilostí. Nový kabát osobnosti značky jednoduše sluší. 


Tip redakce

cia

Burger King není jedinou organizací, která s novým rokem představila svou novou vizuální idetitu. Americká ústřední zpravodajská služba (CIA) se rozhodla pro moderní rebranding ve stylu současných trendů. Dle mnoha kritiků ale s touto změnou ztrácí něco z důstojnosti významné vládní instituce. 

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: