Burger King sklízí kritiku. V Rusku inzeruje na ženských ňadrech

27. 4. 2015 |
Jiný kraj, jiný mrav. V Rusku je sexistická reklama poměrně častá a neštítí se jí ani tamní pobočka Burger Kingu. Využila místní služby nabízející reklamní sdělení na ženských prsou.

Naditý výstřih je něco, od čeho většina mužů nemůže odtrhnout oči. Tento poznatek stojí za vznikem nespočtu sexistických reklam. V Rusku v jejich tvorbě ovšem výrazně pokročili. Na tamním trhu existuje služba Tittygram. Ta umožňuje zaplatit reklamní sdělení, které bude namalováno do výstřihu modelky v podprsence. Této nabídky využil Burger King a na svém účtu na nejpopulárnějším ruském sociálním médiu Vkontakte publikoval snímek dívky s nápisem Miluju Burger King" na jejím hrudníku.

Fastfoodový řetězec si tím vysloužil stovky lajků, zároveň ale také kritiku, a to především za hranicemi Ruska v západních zemích, kde by bylo něco takového nepřípustné. Vlastně už i z našeho českého pohledu je tato služba bizarní. Společnost Tittygram, jež vznikla na začátku tohoto roku, nabízí, že nechá namalovat na hrudník jedné z řady vyvinutých modelek v podprsence či vyzývavém topu reklamní sdělení nebo libovolný vzkaz. Krátce nato začala nabízet to samé i společnost Titisign. Ta na své anglické stránce uvádí: „Zastavte nudu! Zašlete své sdělení na prsou ruských krásek - ohromte své přátele, propagujte vaše podnikání a vytvoře nezapomenutelné dárky. Pozdravte ze srdce Ruska." Překlad do češtiny přímo na pro ČR lokalizované stránce se už ovšem příliš nepovedl.


Stránka Titisign je dokonce přeložená do něčeho připomínající češtinu. Bohužel si plete lůno s hrudníkem. Zdroj: titisign.com/cs

Co je ještě více překvapující, je cena. Není to vůbec drahé. Za snímek s výše popsaným zadáním je účtována částko v přepočtu v rozmezí 100 až 175 Kč.  Služba je tak využívána i ke škodolibým vzkazům, třeba k těm od žen gratulujícím k svatbě svým ex-přítelům. Jeden ze spoluzakladetalů Titisign, Alexej Gavrilov, prozradil britskému online zpravodajskému portálu MailOnline, že zaměstnávají profesionální modelky, ale obecně je zajímají jakékoliv krásné dívky. Vzkazy mohou být někdy poněkud zvláštní. „Nehraj si srdcem, je jenom jedno. Hraj si s prsy, ty jsou dvě," uvedl jeden z příkladů.


Video Tittygramu vysvětlující podstatu jejich byznysu.


I v tomto případě platí známé: „De gustibus non est disputandum."  Pokud ovšem i globální značka využívá podobně prvoplánovité a sexualizované reklamní praktiky, svědčí to minimálně o tom, že mozky jejích marketérů vykazují značný deficit kreativity. Možná to je tím, že se jim nedostává dostatek krve, protože se přesunula do jiných částí těla.









Zdroje: The Daily Mail, The Mirror , Global Post


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: