Cannes in Prague: Nejvíce inovativní bylo využití hry Fortnite fast-foodovým řetězcem Wendy's

22. 11. 2019 | Petr Michl
„This shit’s lit,“ řekl o této kampani profesionální hráč na Twitchi. A možná to byla větší pochvala než Grand Prix z Cannes Lions. Tradičními americkému fast-foodu se podařilo dívku ze svého loga přeměnit na avatara ve hře Fortnite a pobláznit hráčskou komunitu natolik, že jí pomáhala ničit mrazáky s hovězím. Zjistěte, proč šlo o geniální tah a jak to pomohlo značce.

 

Konference Cannes in Prague přivezla do Prahy porotce několika kategorií festivalu Cannes Lions, kteří rekapitulovali to nejlepší či nejzajímavější, co ve svých rolích viděli. Více kampaní mělo přesah a získalo ocenění napříč kategoriemi. I proto se v jednotlivých prezentacích objevila několikrát ta samá případová studie. Nejčastější výskyt ale jasně vyhrála kampaň z virtuálního prostoru s poměrně malým rozpočtem: vpád fast-foodového řetězce Wendy's s pomoc agentury VMLY&R, Kansas City do herního světa Fortnite. Ten na Cannes Lions získal Grand Prix v kategorii Media, kterou na pražské konferenci zastupoval její porotce Mark Murray Jones zastávající jinak pozici Chief Strategy Officer EMEA v mediální agentuře OMD.

Střílečka Fortnite je celosvětovým fenoménem hraným miliony lidí. Loni v listopadu vyhlásil tvůrce Fortnite tematickou „Food Night“ — noc, kdy proti sobě v online hře stanou lidé bojující za Team Pizza a Team Burger. Nenechte se ovšem zmást vaší první signální. Wendy's totiž nepodpořila tým spojený s burgery, naopak raději se dala k pizza týmu a brojila proti ve hře se vyskytujícím fast-foodům. Zvrat, který ji přinesl obrovskou podporu, ovšem spočíval v něčem jiném: v odůvodnění tohoto rozhodnutí a v dokonalém provedení v samotné hře.

Team Burger skladoval hovězí v mrazácích a ve Wendy's s mraženým masem do burgerů nepracují. Rozhodli se tak s tímto — z jejich pohledu — nešvarem zatočit způsobem, který se do herní střílečky jednoduše hodí. Vytvořili si vlastní herní charakter a začali mrazáky s masem ve hře rozbíjet.


K tomu stvořili svého herního avatara, rudovlasou dívku s copánky připomínající postavu z loga Wendy's. Brzo se ale k jejímu destrukčnímu plánu přidali i další.

Wendy's na tuto aktivitu upozornilo na Twitteru a především jí s rozšířením informací pomohli organicky influenceři z řad některých hvězd Twitche. Když o vás někdo z nich prohlásí: „This shit’s lit,“ můžete to vzít jako největší formu pochvaly za pochopení konkrétní komunity a nabourání jejich světa způsobem, který se jim zamlouvá.



Zmínky o Wendy's na všech sociálních sítích se zvýšily o 119 %, herní stream fast-foodového řetězce na Twitchi zaznamenal více než 1,5 milionu minut zhlédnutí a tento stunt získal i velkou pozornost médií. Vše shrnuje následující video s případovou studií.

Šlo o odvážný průnik poměrně tradiční značky do světa, do kterého se jiné brandy obtížně dostávají nebo za to musí štědře zaplatit. „O Grand Prix v kategorii se rozhodovalo mezi Wendy's a Nike za její kampaň Dream Crazy,“ uvedl na Cannes in Prague Mark Murray Jones.  „Pro prvního z nich mluvila především inovativnost. Ukázala nám, že médiem může být něco, co byste za něj ani nepovažovali.“


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: