Canva u týmových předplatných zdražila až o 300 %. Uživatelé se bouří
Grafický nástroj Canva má velmi rozvinutou komunikaci a minimálně video tutorialem videem doplňuje většinu technických novinek, které uvede. Velice zásadní zdražení ale nyní společnost jen poslala jako oznámení dotčeným stranám a žádnou tiskovou zprávu nevydala. Rozčílení jejích uživatelů je možná o to větší.
Uživatelé plánu Canva Teams zaplatí v některých případech až třikrát tolik. Ceny Canva Teams jsou nyní 100 dolarů na osobu nebo 10 dolarů měsíčně na osobu, přičemž pro plán Teams jsou vyžadovány minimálně tři osoby. V některých kombinacích je nárůst až zarážející. V USA se uživatelé dočkali zvýšení předplatného pro 5 uživatelů ze 120 dolarů ročně (zhruba 3 300 Kč s DPH) na 500 dolarů ročně (cca 13 600 Kč s DPH). Jedná se o typ předplatného, který umožňuje společnou práci na designech.
Samotné zvýšení ceny, ale i způsob jeho oznámení, vedly k hlasitým vyjádřením nevole uživatelů na sociálních sítích. Mnozí z nich tvrdí, že Canvu opustí.
Canva just more than doubled their prices. From $12.99 to $30 but they are allowing $21 for first 12-months for long term subscribers.
— Yoga⚕️Mac (@JournalXMachina) August 31, 2024
I think it sucks, just the reality of inflation and all the price increases setting in. @canva is a great product but it needs to increase it’s… pic.twitter.com/eLugdjkdo1
Canva price increase is one of the biggest increases I have ever seen YoY. pic.twitter.com/8MOEYMcRm3
— Will Sanders (@wlsndrs) August 30, 2024
I have to cancel my @canva subscription because they tripled the price from $10 to $30/month and had the audacity to compose an email to their paying customers about how much better it actually is if we pay that amount instead LMAOOO guys
— peach (@stickypeach420) August 30, 2024
That Canva price jump is INSANE. Like why would they not just keep the regular team/pro plan, and have the option for a premium plan that includes all the AI bullshit.
— MISS SUSHI HONDA (@DatMfTHANG) August 29, 2024
Really disappointed in @canva price hike.
— John Gee (@johngee45) August 30, 2024
Been a loyal customer for 3+ years
Log on today to see my subscription will be TREBLED
Price rises happen - but £10.99 to £36 a month is scandalous
The only response from Canva seems to be ‘we added new AI features that you don’t use’
Wild @canva $$ increase. I have to imagine this is going to impact a lot of people, small businesses, and nonprofits.
— Sarah Outram (@sarahoutinature) August 29, 2024
Anyone know of good alternatives? pic.twitter.com/6jnPauxvVp
Někteří z nich přitom uvádějí, že se přesunou raději k využívání nástroje Adobe Express. Jedná se o zajímavou změnu pozic. Canva byla dlouhou dobu nástrojem pro lidi, co si tu a tam potřebovali vylepšit vizuál pro sociální sítě. Grafici profesí s předplatným Creative Cloud od Adobe se ale levnější a z velké části bezplatné alternativě smáli.
well @canva it’s been nice but dropping an email saying your tripling the cost of my small team account will cost you a subscriber. @AdobeExpress here we come
— JT (@jontracey) August 29, 2024
Canva od té doby značně navýšila své schopnosti a obzvláště v implementaci funkcí generativní AI je velmi úspěšná, higlightem je přitom tzv. Magic Studio přiblížené ve videu níže. Ostatně právě tím obhajuje navýšení ceny. „Naše původní ceny odrážely ranou fázi vývoje tohoto produktu a zůstaly nezměněny po celé čtyři roky. Nyní aktualizujeme cenu pro zákazníky s tímto starším tarifem, aby odrážela naše rozšířené zkušenosti s produktem," uvedl mluvčí Canvy pro Techcrunch.
Ekonomickým kontextem je pak to, že se Canva chystá vstoupit na burzu a etablované vyšší ceny mohou pomoci optimističtějším odhadům svých budoucích příjmů, a tím i ceně akcií.
Společnost Adobe naopak začala nabízet odlehčený nástroj Express se základní úrovní zdarma a výrazně nižší cenou prémiové a týmové kategorie než u jejího profesionálního balíku služeb Creative Cloud. Express se stal relevantní právě i pro typ uživatelů, co potřebuje občas hezký vizuál a neživí se nutně grafickými službami (Viz cenové úrovně Adobe Express).
Canva se pokouší snížit dopad zdražení tím, že na něj nabízí na rok slevu 40 %. I tak k jistému exodu pravděpodobně nastane. Na druhou stranu je potřeba uznat, že Canva své celkové schopnosti jen v posledním roce výrazně navýšila. Následující LinkedIn prezentace vám ukáže část z nich, která rozhodně stojí za pozornost (klikněte na symbol v pravém rohu prezentace pro její rozšíření na celou obrazovku).