Canva u týmových předplatných zdražila až o 300 %. Uživatelé se bouří

5. 9. 2024 | Petr Michl
Až trojnásobné zvýšení u některých předplatných Canva rozhodně nedala do tiskové zprávy, jen poslala e-mail dotčeným uživatelům. O to víc se nyní na sítích šíří negativní sentiment o značce a pocit, že v Adobe nemusí být takoví vydřiduši.

 

Grafický nástroj Canva má velmi rozvinutou komunikaci a minimálně video tutorialem videem doplňuje většinu technických novinek, které uvede. Velice zásadní zdražení ale nyní společnost jen poslala jako oznámení dotčeným stranám a žádnou tiskovou zprávu nevydala. Rozčílení jejích uživatelů je možná o to větší.

Uživatelé plánu Canva Teams zaplatí v některých případech až třikrát tolik. Ceny Canva Teams jsou nyní 100 dolarů na osobu nebo 10 dolarů měsíčně na osobu, přičemž pro plán Teams jsou vyžadovány minimálně tři osoby. V některých kombinacích je nárůst až zarážející. V USA se uživatelé dočkali zvýšení předplatného pro 5 uživatelů ze 120 dolarů ročně (zhruba 3 300 Kč s DPH) na 500 dolarů ročně (cca 13 600 Kč s DPH). Jedná se o typ předplatného, který umožňuje společnou práci na designech.

Samotné zvýšení ceny, ale i způsob jeho oznámení, vedly k hlasitým vyjádřením nevole uživatelů na sociálních sítích. Mnozí z nich tvrdí, že Canvu opustí.

Někteří z nich přitom uvádějí, že se přesunou raději k využívání nástroje Adobe Express. Jedná se o zajímavou změnu pozic. Canva byla dlouhou dobu nástrojem pro lidi, co si tu a tam potřebovali vylepšit vizuál pro sociální sítě. Grafici profesí s předplatným Creative Cloud od Adobe se ale levnější a z velké části bezplatné alternativě smáli.

Canva od té doby značně navýšila své schopnosti a obzvláště v implementaci funkcí generativní AI je velmi úspěšná, higlightem je přitom tzv. Magic Studio přiblížené ve videu níže. Ostatně právě tím obhajuje navýšení ceny. „Naše původní ceny odrážely ranou fázi vývoje tohoto produktu a zůstaly nezměněny po celé čtyři roky. Nyní aktualizujeme cenu pro zákazníky s tímto starším tarifem, aby odrážela naše rozšířené zkušenosti s produktem," uvedl mluvčí Canvy pro Techcrunch

Ekonomickým kontextem je pak to, že se Canva chystá vstoupit na burzu a etablované vyšší ceny mohou pomoci optimističtějším odhadům svých budoucích příjmů, a tím i ceně akcií.

Společnost Adobe naopak začala nabízet odlehčený nástroj Express se základní úrovní zdarma a výrazně nižší cenou prémiové a týmové kategorie než u jejího profesionálního balíku služeb Creative Cloud. Express se stal relevantní právě i pro typ uživatelů, co potřebuje občas hezký vizuál a neživí se nutně grafickými službami (Viz cenové úrovně Adobe Express).

Canva se pokouší snížit dopad zdražení tím, že na něj nabízí na rok slevu 40 %. I tak k jistému  exodu pravděpodobně nastane. Na druhou stranu je potřeba uznat, že Canva své celkové schopnosti jen v posledním roce výrazně navýšila. Následující LinkedIn prezentace vám ukáže část z nich, která rozhodně stojí za pozornost (klikněte na symbol v pravém rohu prezentace pro její rozšíření na celou obrazovku)


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: