Ceníková hodnota reklamy na lihoviny vzrostla meziročně o pětinu
V období leden - říjen 2015 činila ceníková hodnota reklamy na lihoviny 413 milionů korun, ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 vzrostla o 20 %. V rámci inzerce lihovin je nejvíce zastoupená kategorie bylinné likéry. Vyplývá to z dat monitoringu reklamy AIS, který v České republice realizuje společnost Nielsen Admosphere.
Na vrcholu žebříčku ceníkové hodnoty v segmentu Lihoviny je značka Stock. Zdroj: Facebook Fernet Stock
Ceníková hodnota využité reklamy v segmentu Lihoviny vzrostla za období leden – říjen z 342,3 milionu v loňském roce na 413,4 milionu korun v roce 2015. Na pětinovém nárůstu se významně podílela kategorie bylinných likérů, která letos vede jak v souhrnné ceníkové hodnotě, tak i v počtu zveřejněných reklam. Těch bylo za leden až říjen letošního roku publikováno v rámci monitorovaných zdrojů více než 14 tisíc. Inzerce na bylinné likéry zároveň doznala meziročně největšího procentuálního růstu. Její objem, měřeno ceníkovou hodnotou, vzrostl v tomto období o více než 70 % oproti srovnatelnému období minulého roku. Na druhém místě se v prvních desíti měsících roku 2015 umístila kategorie whisky s celkem 13 450 reklamami. Dohromady činí inzerce na bylinné likéry a whisky v rámci lihovin naprostou většinu.
Podle monitoringu reklamy Nielsen Admosphere je z hlediska samotných značek jedním z největších skokanů letošního roku APEROL, který v prvních deseti měsících 2015 využil reklamu ve čtyřicetkrát vyšší ceníkové hodnotě, než ve srovnatelném období loňského roku. V absolutních hodnotách se umístil na třetím místě, za značkou STOCK a Tullamore Dew.
S celkovým ročním výsledkem mohou ještě zahýbat poslední dva měsíce v roce, kdy lze v souvislosti s vánočními svátky očekávat nárůst v objemech využité inzerce. V minulém roce činila souhrnná ceníková hodnota v segmentu lihovin za listopad a prosinec celkem 28 % celkové částky roku 2014. V závěru roku obvykle množství inzerce roste.
Zdroj: Nielsen Admosphere