Český YouTube začal umísťovat reklamu na domovskou stránku
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Česká mutace video portálu YouTube začala nově umísťovat reklamu na své domovské stránce a také ve výsledcích vyhledávání. Dosud inzeráty přidávala jen ke zhlédnutým videím. Firma to oznámila v tiskové zprávě. Domovská stránka registruje okolo 1,5 milionu přístupů denně.
"YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy uvedené v průběhu reality show v hlavním vysílacím čase," uvedl český Google, pod který YouTube patří.
Ke standardnímu nákupu reklamy přes samoobslužný systém Google AdWords přibude nový rezervační systém za předem stanovené ceny. Ten inzerentům zpřístupní celé portfolio nových i původních reklamních formátů.
Firma kromě reklamních formátů na domovské stránce YouTube nově nabídne reklamu na stránce výsledků vyhledávání, kterou přiřadí k dotazu uživatele podle 211 různých kategorií. Zatímco u stránek s výsledky vyhledávání i zhlédnutí videa je cena stanovená za imprese, u domovské stránky je stanovená cena za jeden den.
Českému YouTube konkuruje například server Stream, který spoluvlastní největší český portál Seznam.cz. Stream reklamu na své domovské stránce i ve výsledcích vyhledávání nabízí.
YouTube podle průzkumu TNS Infratest zná 98 tuzemských uživatelů internetu. Ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah YouTube v Čechách o 20 procent. Česká verze YouTube funguje necelé dva roky.
Příjmy YouTube se v posledních třech letech každý rok více než zdvojnásobily a počet inzerentů vzrostl meziročně o 50 procent. Celosvětově uživatelé zhlédnou na YouTube každý den více než dvě miliardy videí a každou minutu nahrají 24 hodin videa. Průměrný uživatel stráví na YouTube 15 minut denně.