Cestovka British Airways Holidays připomíná drzou kampaní Britům, že si mají vzít dovolenou

17. 1. 2023 | Petr Michl
Berte svou dovolenou vážně, varuje stejnojmenná OOH kampaň cestovní kanceláře aerolinek British Airways Holidays. Na billboardy přidala out-of-office e-maily, které na rovinu přiznávají, co je pro odesilatele na dovolené důležité (nápověda: práce to není).

 

Nastavení „OOO zprávy“ může být velmi úlevné, ale většina lidí svůj out-of-office e-mail jako automatickou reakci odesílanou po dobu jejich dovolené pojímá omluvně a snad i se špetkou studu. Nová venkovní reklamní kampaň cestovní kanceláře aerolinek British Airways Holidays ovšem vyzývá Brity k tomu, aby zaujali úplně opačný přístup a začali brát dovolenou vážně.

Z toho důvodu billboardy s fotografiemi přenádherných scenérií s azurovým mořem doplňují „OOO vzkazy“ hraničící s drzostí. Ten od Indie Smith z billboardu níže v překladu říká:

Mimo kancelář: automatická odpověď

Zdravím.

Právě jsem mimo kancelář.

Odpověď na váš e-mail je na mém seznamu úkolů.

Hned po lízání medůzy.

India


 

Kampaň vychází z výzkumu zadaného British Airways Holidays a realizovaného YouGov Plc. Ten odhaluje, že 48 % pracujících Britů si během dovolené kontroluje pracovní e-maily a zejména že 50 % dospělých pracujících ve Velké Británii nevyužívá celou přidělenou roční dovolenou. A to přesto, že dle vědeckých poznatků může nevyužívání volna zkrátit délku života.

Další billboard nese vzkaz od Joshe Lockeeho.

Mimo kancelář: automatická odpověď

Zdravím.

Váš e-mail je pro mě důležitý.

Na druhou stranu to platí i pro mé manželství.

A mou knížku.  

Takže…

Josh

Podobně jako v mnoha jiných zemích Evropy není Británie ve skvělé kondici. Energetická krize doléhá i na ni, stejně jako inflace a zvýšené náklady na bydlení obecně. Britové v reakci na to pracují více a méně si berou dovolenou. Což pochopitelně cestovní kanceláře chtějí zvrátit, v tomto případě například závěry 40 let trvající studie Evropské kardiologické společnosti odhalující, že dovolená může lidem pomoci žít déle. A také zmíněného výzkumu, který mimo jiné konstatuje, že 79 % respondentů si uvědomuje, že mít skutečnou pauzu je dobré pro jejich mentální zdraví.

A my přidáváme poznatek, že vtipné texty kampaní také život spíše prodlužují, než zkracují.

Následuje vzkaz od Tima Hoppera:

Mimo kancelář: automatická odpověď

 

Ahoj,

obdržel jsem váš e-mail.

Vydržte, zatímco si odložím drink, vstanu z postele,

najdu můj laptop, budu ignorovat celou mou rodinu a odpovím.

Počkat! To neudělám!

Tim


Poslední vizuál je pak od Lucy Velasco, její vzkaz zní:

Mimo kancelář: automatická odpověď

 

Ahojte,

obdržela jsem váš e-mail.

Vytiskla ho.

A nyní ho používám k zapálení koktejlů pro celý bar.

S pozdravem

Lucy



Zdroje: AdAge, Campaign

Tip redakce:

British Airways se rozhodně netradiční copy na billboardech nebojí. Ať už cestujete za jídlem nebo utíkáte před nepříjemnostmi, je dle ní každý důvod je stejně důležitý. Aerolinky svou kreativní kampaní opěvovaly jedinečnost svých cestujících i zaměstnanců na pěti stech unikátních billboardech


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: