Chcete více prodávat? Nyní to prý půjde i přímo přes YouTube kanály

20. 5. 2013 | Petr Michl

Google je králem internetové reklamy, nyní chce z YouTube kanálů udělat i lepší prostředek pro zvýšení samotných prodejů. V blogovém příspěvku Googlu píší: „Pro zkrácení cesty k nákupu a zlepšení výkonu videí jako prodejních nástrojů uvádíme nový „gadget" pro kanály YouTube, který umožní značky zaměřené na spotřební zboží spojit přímo na YouTube s obchodníky. Tento nový „gadget" YouTube kanálů umožní nakupujícím jednoduše přecházet od prohlížení videí ve stylu „jak na to" a v nich zobrazených produktů k nalezení obchodů, kde je prodávají, zjištění dostupnosti zboží, porovnání cen a také k samotnému nákupu, vše při menším počtu kliků než dnes."

Prvním klientem Googlu, který novou funkčnost využívá, je značka dámské vlasové kosmetiky TREsemmé patřící pod Unilever. TREsemmé na svém kanálu poskytuje video tutorialy pro správnou péči o vlasy, přidává tipy, triky a rozhovory s těmi, co udávají trendy. I díky tomu má její YouTube kanál 2,7 milionu zhlédnutí. Nyní navíc mohou jeho diváci snadno propagované produkty zakoupit přímo v rámci YT kanálu.

Je nutné dodat, že k této vychytávce se dostanou spíše velké značky, které utrácejí u Googlu nemalé prostředky a jednají přímo s jeho obchodními zástupci. V něčem se však může zdát překvapivé, že Google vytváří podobnou funkcionalitu až teď a že ji považuje za tak exkluzivní. Dle našeho názoru mohla být přítomná pro značky využívající YT kanály již klidně pár let.

Kreativní využití videa pro povzbuzení nákupního chování je bohužel zatím převážně jen doménou velkých značek. Například řetězec Target produkuje seriálovou sérii Falling For You, na jejíž tvorbě se podílí i jeden ze scénáristů slavného seriálu Mad Men. Pod každým dílem si mohou diváci zakoupit oblečení, které v něm měli herci na sobě.

Klikání ke koupi přímo na produkty ve videu zkoušela luxusní značka Gucci.




Zdroje: googleretail.blogspot.cz, www.target.com, www.brandchannel.com

Štítky dokumentu: Podpora prodeje YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: