Coca-Cola vrací myšlenku sdílení zpátky do reálného světa
Léto se blíží a s ním i hlavní sezona pro ledově vychlazenou limonádu. Coca-Cola i Pepsi se proto snaží své zákazníky upoutat a přimět je pít právě jejich “hnědou vodu”. A když ne pít, tak by lidé mohli o pravém osvěžení mluvit alespoň na sociálních sítích.
O tom, že sdílení není omezeno jen na sféru webu, ale lze ho prožít i ve skutečnosti, se teď snaží přesvědčit zákazníky Coca-Cola. Firma začala vyrábět speciální plechovku, která se po otočení “rozpadne” na dvě samostatné plechovky.
Poloviční velikost v tomto případě ale znamená dvojnásobnou radost, říká Coca-Cola. Sdílet svůj oblíbený nápoj je tak díky dvojité plechovce snazší a hygieničtější, než nabídnout kamarádovi loknout z té vlastní.
Coca-Cola nyní slaví po Evropě úspěch se jmény na lahvích a plechovkách. Kampaň Poděl se o radost je nejen v obchodech, ale i na webu. Kdo nenajde svoje jméno na plechovce či lahvi, může si jej napsat alespoň virtuálně.
Ale ani Pepsi nechce zůstat pozadu. Rozhodla se spojit sociální sítě a tradiční rozdávání vzorků zdarma. Jako ideální způsob se jim zdálo propojení těchto dvou prvků v jednom automatu. Plechovka zdarma z automatu vypadne až poté, co člověk stojící před automatem dá “lajk” facebookové stránce Pepsi přes svůj chytrý telefon. Pepsi ale pamatovala i na ty, kteří chytrý telefon nemají. Ti se mohli na svůj účet na největší sociální síti připojit přes dotykovou obrazovku nainstalovanou v automatu. Nápad se lidem líbil a Pepsi získala za rozdané plechovky další fanoušky. První test “lajkovacího” automatu proběhl na koncertě popové princezny Beyoncé, která má s Pepsi podepsaný reklamní kontrakt.
Na prodejní automaty je ale bezpochyby největší odborník Coca-Cola.
Stačí si vzpomenout na přístroj, který chtěl obejmout nebo na ten, přes který se dala poslat lahev Coca-Coly přes polovinu zeměkoule. Ve spolupráci s Googlem tak vznikla jedinečná možnost, jak sledovat dalekou cestu plechovky přes GoogleMaps a Street View. Dárce pak mohl vidět celou interakci ve speciálně vytvořeném videu, které mohl snadno sdílet na Facebooku, Twitteru nebo Google+.
Zdroje: www.mashable.com, www.designtaxi.com