Čokoláda Cadbury upozorňuje v dojemné kampani na opuštěnost seniorů
Starší osoby potkáváme každý den a ruku na srdce, jak často se zamyslíte nad jejich příběhem? Kdo jsou, kým byli, co si prožili a jestli mají někoho blízkého? Právě seniorům a skutečnosti, že často bývají velmi opuštění, je věnována nejnovější reklamní kampaň od čokolády Dairy Milk od značky Cadbury.
V reklamě, která vznikla ve spolupráci s marketingovou agenturou VCCP UK, vystupuje postarší pán, který dle všeho žije sám a čas tráví úpravou své zahrady. Tam mu ovšem často přistanou hračky a odpadky od sousedů, přesněji řečeno od jejich dětí. A vše co se mu takto objeví na zahradě, náš senior hází přes plot zpět. Jak toto přehazování vygraduje, se již podívejte ve videu níže.
Zároveň existuje i dřívější spot s ženskou hlavní hrdinkou, slečnou Thompsonovou.
V Británii aktuálně žije 1,4 milionu seniorů a 225 000 z nich často prožije i celý týden bez toho, aby s kýmkoliv promluvili. Cadbury chce svou reklamou připomenout, že i malým vlídným gestem můžete někomu projasnit den. Ať již máte ve svém okolí nějakého seniora nebo nějakého potkáte například po cestě do práce, zkuste si na tuto reklamu vzpomenout. I drobností dokážete někomu zpříjemnit den.
Toto není ovšem první kampaň, kterou se Cadbury snaží upozorňovat na osamělý život seniorů. V dubnu tohoto roku spustila značka kampaň s názvem „Věnuj svá slova”. V ní odstranila slova z obalů čokolád a 30 pencí (přibližně 10 Kč, pozn. redakce) z každé prodané tabulky šlo na podporu neziskové organizace Age UK, která se snaží pomáhat právě seniorům.
Kampaň byla skvěle provázána i v obchodech. Na následujícím obrázku je na krabici v regálu prodejny vzkaz:
„Darovali jsme slova z této tabulky čokolády Dairy Milk 225 tisícům starších lidí, co pravidelně s nikým nepromluví ani slovo za celý týden."
Zdroj: Facebook / Living Live To The Full
Jak Cadbury připomíná, abyste někomu udělali radost, nemusíte se ani příliš namáhat. Mnohdy prosté pozdravení a pár vlídných vět zcela stačí.
Dle Českého statistického úřadu činí senioři v České republice celkem 19 % celé naší populace a toto číslo bude i nadále narůstat. I z tohoto důvodu je více než na místě věnovat starším lidem pozornost a zpříjemnit jim den je to nejmenší, co můžeme udělat. Přeci jen, časem dospějeme do věku, kdy budeme rádi, že někdo věnuje pár slov třeba právě nám.
Zdroje: AdAge, VCCP, Age UK, Český statistický úřad