Corona řeší problém plastového odpadu u balení piva. Plechovky půjde našroubovat na sebe
Značka piva Corona je pro mnoho lidí spojena s létem a zábavou na pláži. Brand pocházející z Mexika má proto možná o to větší motivaci, aby se plastové spojení tzv. six-packu plechovek piva nedostávalo do oceánu a nepůsobilo potíže, mimo jiné možné udušení mnoha živočišných druhů. A s řešením přichází tak trochu od lesa. K přenášení šestice piv nemusíte totiž mít nic navíc, co by je drželo pohromadě. Stačí je prostě poskládat na sebe.
To skládaní je ale přeci jenom unikátní. Každý vrch a spodek plechovky je totiž vybaven do sebe zapadajícími závity. A je možné díky nim vytvořit jakousi pivní věž až o 10 kusech nad sebou. Za tímto kreativním nápadem stojí agentura Leo Burnett Mexico City. „Odvětví nápojů vytváří celosvětově 17 milionů tun plastového odpadu ročně jenom z jeho balení. Tento odpad pak znečisťuje planetu a ubližuje životnímu prostředí. Mnoho značek piva se snažilo tato poškozující balení nahradit. Většina takových snah ale není nákladově efektivní, když mají být implementovány v masovém měřítku," vysvětluje ideový základ kampaně na blogu agentury Chief Creative Officer v Leo Burnett Mexico City, Fedrico Russi, s tím, že brief byl proto stručný:
„Najděte řešení, které nezahrnuje nic jiného než plechovku."
To se s pomocí skládacího systému se závitem podařilo. I díky tomu jde o řešení, které by mělo být snadno implementovatelné napříč více trhy.
Corona je mexické pivo a pro tuto zemi je nesmírně cenný turismus související s pobyty v mořských letoviscích. Proto je pro značku snaha o to, co nejméně přispívat k poškození pláží velmi důležitá. Aktivně se zapojuje do iniciativ na pomoc Velkému korálovému útesu v Mexickém zálivu, druhém největším po Velkém bariérovém útesu u východního pobřeží Austrálie.
Nový způsob spojování více plechovek na sebe v sobě nese prvky vynálezů geniálních pro svou jednoduchost. Možná i proto si odnesl ocenění na Cannes Lions v kategorii Inovace. Video s case study si můžete prohlédnout níže.
Jedním z největších znaků toho, že Coroně (respektive jejímu majiteli, společnosti Grupo Modelo) jde skutečně o řešení problému, je pak to, že tento koncept je tzv. open source. Bez obav a nutnosti nějaké finanční kompenzace ho může začít využívat kdokoliv jiný.