Cost per Like - Za kolik si na Facebooku koupit fanouška?

29. 4. 2013 | BeDa
Cenu fanouška na Facebooku ovlivňují zákazníci firmy, kteří fanoušky nejsou.

Cost per Like (CPL) - tedy “cena za lajk”, tak vypadá nová metrika kampaní a vlastně i způsob placení za reklamu na Facebooku. Nastavení CPL je součástí nové možnosti, jak platit za reklamu na modré síti. Zadavatel platí jen tehdy, pokud zákazník provede určitou akci - cost per action (CPA). Například když využije nabídku (claim offer), proklikne se na link mimo Faceboook nebo když se stane fanouškem - tedy zmáčkne tlačítko “To se mi líbí”. Cost per Like je tedy investice do získání jednoho fanouška. Dále je v nabídce akcí uplatnění nabídek nebo kliknutí na odkaz.



Mezi základní cenové sazby za reklamu patří cost per mille (CPM), tedy cena za tisíc zobrazení reklamy. To ale nemusí znamenat, že uživatel největší sociální sítě věnoval reklamě pozornost. Proto existuje i varianta cost per click (CPC), kdy zadavatel reklamy platí jen za ty uživatele, kteří kliknou na reklamu. Po kliknutí se ale nejčastěji jen zobrazí stránka firmy. K další akci již nemusí dojít.

Cena za akci (CPA) je nyní dostupná pouze prostřednictvím rozhraní API. V rámci Power Editoru nebo správy reklam tato možnost zatím k dispozici není, ale do budoucna ji Facebook plánuje zahrnout i sem.

Vyvstává tak zajímavá otázka: Jaká je hodnota jednoho fanouška? Firmy si tak totiž mohou určit maximální výši investice na získání jednoho fanouška.

Podle Maxe Kalehoffa ze společnosti Syncapse si hodnotu fanouška musí určit každá firma sama. To se ale neobejde bez dat. Pro každou firmu je důležité zjistit, jaký je rozdíl mezi fanoušky a nefanoušky. Jak se liší jejich nákupní zvyky - která skupina utrácí více peněz, která je více loajální, a jak se liší v tendenci doporučovat produkty firmy a jak se takové doporučení projeví na prodejích firmy. Do velké míry záleží i na produktech, které firma prodává.

Podle studie marketingové agentury Syncapse a výzkumné firmy Hotspex je průměrná hodnota fanouška 174 dolarů. Rozdíl v hodnotě fanoušků je ale při pohledu na tabulku níže hodně odlišný. To ale souvisí také s cenou nabízeného zboží. Jednu Coca-Colu si pořídíte za 25 korun, jeden kousek ze Zary je několikanásobně dražší. Proto jsou hodnoty fanoušků takto rozdílné.

Je důležité si uvědomit, jestli se investice do fanoušků na Facebooku firmě vůbec vyplatí. Pokud má společnost větší počet konverzí odjinud, je rozumnější investovat tam. Navíc, získání lajku je jedna věc, udržet si zájem fanouška a přimět ho k nákupu či většímu zapojení na Facebooku je další a v mnohém i složitější úkol.

 

Zdroj: www.mashable.com

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: