Crowdsourcing pomáhá při výběru dokonalé podprsenky
Vybrat dokonalou podprsenku je docela umění. Startup True&Co na to proto šel trochu jinak. Zanalyzoval data o prsou půl milionu žen a vytvořil algoritmus, díky kterému dokáže svým zákaznicím doporučit perfektní podprsenku přesně pro ně.
Za poslední dva roky se podařilo startupu získat přes 7 milionů informací o poprsí od více než 500 tisíc žen. Díky nim se podařilo identifikovat přes 6 tisíc typů prsou. Výslednou typologii poté znázornili do schématu, které usnadní výběr podprsenky i ženám s méně všedními tvary. Pomocí speciálního algoritmu a několika informací tak dokážou svým zákaznicím nabídnout podprsenku, která jim bude sedět po všech stránkách. To je věc, která rozhodně není jednoduchá a ženy ji jistě ocení. Algoritmus ale zatím potřebuje ještě trochu vylepšení i dat - zatím totiž dokáže vybrat to pravé prádlo pro 8 z 10 žen.
„Toto je začátek toho, jak by mohla vypadat budoucnost nakupování. True&Co je jen na počátku cesty ke svému cíli nabídnout dokonale padnoucí prádlo," míní CEO společnosti, Michelle Lam. Není pochyb o tom, že větší personalizace nabídky by v e-commerce oblasti mohla být klíčem k úspěchu. Vypovídá o tom i fakt, že podobný princip výběru prádla nedávno začala využívat i značka Victoria's Secret.
Na složitost výběru dobře padnoucí podprsenky se zaměřil i startup Brayola. A zvolil vizuálnější, minimálně pro muže zajímavější, formu. Na jejich stránky totiž ženy mohly poslat fotku svých ňader v podprsence a ostatní návštěvníci pak hodnotili, zda-li jim jejich podprsenka padne nebo ne. A protože 80 % žen nedokáže správně odhadnout velikost svého prádla, finální slovo tak vždy měl odborník. Díky tomuto způsobu se něco nového dozvěděly jak autorky fotek, tak hlasující. Možná si pak konečně vybraly tu správnou.
Jak je vidět, vybrat dokonalou podprsenku není nejjednodušší úkol. Crowdsourcing i dnešní technologie ale dávají obchodníkům možnost tento výběr usnadnit a tím i zvýšit spokojenost svých zákaznic.
Zdroj: TechCrunch