„Dokážete, cokoliv budete chtít," to je poselství pro ženy od značky Under Armour

6. 8. 2014 | Irena Šovčíková
Nová kampaň z produkce Droga5 oslavuje sílu a odhodlání ženských sportovkyň. Nabízí jejich inspirativní příběhy, třeba i baletky Misty Copeland.

Říkali, že jsem moc stará, nemám dobrou postavu a že to nedokážu," vypráví primabalerína v novém spotu značky sportovního prádla Under Armour. Její nová kampaň totiž podporuje ženské atletky a předává všem ženám zprávu, že dokáží cokoliv si zamanou. A slaví úspěch.

„Drahá kandidátko, děkujeme za zájem stát se studentkou Baletní akademie. Bohužel vás ale nemůžeme přijmout," tak začíná minutový spot Under Armour, který má za cíl propagovat dámskou řadu sporotvního oblečení. Hlas dívky pokračuje ve čtení rozhodnutí o přijetí, zatímco diváci mohou sledovat záběry na křehkou tančící baletku.


Ta má podle školy špatné nohy, nevhodnou délku trupu a je jednodušše nevhodná pro balet. Kamera zabírá kritizované části těla a člověk se nemůže ubránit pocitu, že ten kdo daný dopis psal, asi potřebuje brýle. Baletka má totiž k nevhodnosti a nedokonalosti opravdu daleko.

Ve skutečnosti ale hlavní protagnostika spotu, Misty Copeland, žádný takový dopis nikdy nedostala. Podobné komentáře však slýchávala poměrně často. I přesto se jí povedlo stát se jednou ze souboru Amerického baletního divadla. Nevzdala se totiž a i přes kritiku usilovala o svůj sen.

Stejně jako další protagonistky kampaně „Dokážu co chci!", například tenistka Sloane Stephens nebo fotbalistka Kelly O'Hara. Cílem tohoto počinu, za kterým stojí agentura Droga5, je podpořit sebevědomí žen a ukázat jim, že možné je všechno. Stačí jen začít na sobě tvrdě pracovat a překonat všechny překážky. Ke kampani vznikla i speciální aplikace pro iOS, díky níž si mohou ženy měřit svoje sportovní výkony, spojit se s ostatními a také získat tréninkové tipy od známých atletek.

Jedná se o vůbec první kampaň Under Armour, která je zaměřená na ženy a neukazuje bandu těch největších hvězd amerického fotbalu, jak to pro ni bylo typické. Ani nejpopulárnější americký sport v rámci nové kampaně I Will ovšem nezmizel. Je však pojímán s jiným přístupem. V dynamickém spotu I Will: Football opět komunikuje poselství, že stačí jen chtít. Fotbalový spot ale má i zajímavý příběh. Neukazuje totiž klasické herce a hvězdy, ale kluky z Baltimorské střední školy, přesně tak jak trénují den za dnem. To dodává nabušené reklamě drobný prvek autentičnosti.

Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: