Reklama týdne: Jepice zkouší obelstít ve Vídni smrt

18. 10. 2024 | Petr Michl
I jepičí život může být naplněný, když ho strávíte v jednom z nejkrásnějších měst světa. Nový turistický spot vás vezme na průlet Vídní s okřídlenou průvodkyní.

Vídeňská turistická centrála se v aktuální kampani snaží připomenout 150. výročí vídeňského ústředního hřbitova, který patří mezi ty z největších na světě. A zároveň u toho upoutat i na další (už ne tak funerální) zážitky v rakouské metropoli způsobem, který tu ještě nebyl. Výsledkem je spot zachycující jepici, která svůj krátký čas na tomto světě využije do poslední vteřiny.

Režisér Sam Gainsborough ve spolupráci s produkcí Blinkink a agenturou Jung Von Matt natočil spot představující bohaté kulturní a historické zajímavosti s průvodcem v podobě jepice. Ta při své cestě městem málem skončí pod paličkou na řízek. Tomuto osudu ovšem unikne a navštíví operu, jízdárnu či kavárnu se Sacher dortem, poznává umění v galerii, vinárny, restaurace, ale také krypty.

 

Když večer unavená (a fousatá) umírá stářím, jen zamáčkne slzu nad tím, co prožila a co opouští. I za svůj jepičí 24hodinový život toho stihla tolik, aby se běžný turista před jejím výkonem za jeden den zastyděl a zároveň byl inspirován.

Vídeňská turistická centrála ke kampani uvedla:

„Neuvěřitelná cesta Vídní! Od dortů a řízků po paláce a Klimta — tento film nádherně zachycuje kouzlo města, humor a hlubokou fascinaci životem a smrtí. Velký dík patří talentovanému týmu za to, že příběh Vídně oživil tak jedinečným způsobem. Tato jepice rozhodně žila naplno! 

Sam Gainsborough je tvůrce vyhlášený prací s animací modelů z plastelíny. Stylizoaná jepice proplétající se tolika scénami rozhodně nebyla jednoduchým úkolem. Právě podobný průvodce ovšem dodal spotu dynamiku, díky které spot dokážou zhlédnout i lidé, jež by klasický turistický showreel přeskočili. 

Téma smrti je využito silně minimálně závěrečným claimem s povedeným dvojsmyslem.


Zdroje: Sam Gainsborough, Blinkink

 

Tip redakce

Podívejte se i na další spoty, pod kterými je podepsán Sam Gainsborough. V jeho režii vznikl i „Paralympic Dream" propagující paralympisjké hry v Paříži. Počáteční snovou animaci střídá v druhé půlce pořádná akce. 


Jiný pohled na digitální konzumaci dětí přinesl spot „The Square Eyed Boy" pro BBC z roku 2023.  

Pro další díla, včetně krátkých filmů plných plastelíny a kreativity, pak doporučujeme navštívit jeho Vimeo kanál

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: