7 nejlepších reklam roku 2017
Blíží se konec roku a s ním přichází i náš tradiční přehled těch nejlepších reklam, které byly letos zveřejněny. Čeká vás umění od Leonarda da Vinciho, dojemný příběh otce a syna, matky a dcery i syrské olympioničky. K tomu vám přiblížíme smutný osud závodního auta i kávových nácků a nacíčků. Tyto reklamy se na vás přilepí a zůstanou, tričko Lacoste si ostatně při jeho představování nevyměníme po více než 80 let.
McDonald's McCafé: Shops
Agentura Leo Burnett London natočila spot, v němž je pouť za nápojem, co vás postaví na nohy, trnitá. Budete muset přetrpět záběry na miniaturní šálky, matoucí menu, kávu v zavařovačce s brčkem a podnik a baristy, kteří si umí při tvoření svého veledíla dát na čas a nenechají se rušit, rozhodně tedy ne čekajícím zákazníkem.
Pro ty, co si všechny tyto hipsta nezbytnosti rádi odpustí, tu je pak McCafé.
Allegro — Bal przebierańców
Szukasz kreatywność? Někdy se stačí podívat jen k naším severním sousedům. Agentura Bardzo dělá pro tamního e-commerce velikána Allegro doslova zázraky. Poté, co jsme její vánoční spot English for Beginners zařadili mezi nejlepší reklamy roku 2016, přinesla tato spolupráce dojemné dílo i v dubnu.
V téměř tříminutovém spotu o poutu mezi dcerou a matkou to dlouho vypadá spíše na to, že milující máma by si zasloužila plaketu mistryně zenu. Její malá dcera má před sebou maškarní ples a odmítá jeden výtvor za druhým, který jí matka s láskou a nepopiratelným umem ušije a vyspraví. Dost dobrý není mrak, astronaut, drak, mumie, klaun, čmelák ani pták.
Když už to vypadá, že si nebohá žena může otevřít půjčovnu odvrhnutých dětských kostýmů, vyřeší vše Allegro. Dcerka si na tomto portále najde jednoduché červené šaty, které jí ke štěstí stačí. Než ji zavrhnete jako nejméně uznalého spratka na sever od Náchoda, dodívejte se prosím na spot až do konce.
Seat – „A Race Car Set Free“
Agentura Droga5 ve svém 90sekundovém reklamním spotu na vůz Seat Leon Cupra sesadila závodní auta z pomyslného piedestalu. Namísto klasické glorifikace šampiónů a hvězd mezi všemi automobily ukázala divákovi stinnou stránku jejich života: nikdy nekončící jízdy po závodním okruhu, osamělé noci v garáži a sny o tom, jaké to asi je „venku“ za plotem, kde si osobní automobily užívají veškeré zábavy, zatímco chudák závoďák žije v nekonečné smyčce samoty a práce.
Lacoste — Timeless
Lacoste je francouzská značka sportovního oblečení, která je na trhu již od roku 1933, kdy světu přinesla triko s límečkem. Ve svém reklamním spotu „Timeless” (nadčasový, pozn. redakce) ukazuje, že pánská polo trička jsou elegantní ve všech historických obdobích. Tedy od roku 1933 až do současnosti. Tento výlet časem je filmařským skvostem, za kterým stojí agentura BETC Paris.
Gillette — Handle With Care
Dojemné příběhy o vztahu rodičů a jejich dětí stojí v abecedě reklamního dojetí hodně vysoko. Gillette dal ale této taktice novou podobu, v krátkém filmu nazvaném Handle with Care ukazuje vztah dospělého syna starajícího se o svého nemohoucího otce ve všech aspektech, včetně holení. V branži, kde se obvykle holí jen svalnatí chlapáci, vyžadovalo natočení takovéhoto tématu pořádnou odvahu. Odměnou pro značku pánských holicích potřeb a její agenturu Grey New York bylo 6 lvů z Cannes Lions, včetně třech zlatých.
Under Armour – Yusra Mardini | I WILL
Úspěch na olympijských hrách se nutně nemusí měřit podle počtu medailí. Yusra Mardini nedovezla domů žádnou a i přesto její životní příběh obletěl celý svět. Nyní devatenáctiletá syrská plavkyně se stala ambasadorkou sportovní značky Under Armour a spolu s Misty Copeland a Lindsey Vonn reprezentuje dámskou sekci UA Women.
Mardini reprezentovala uprchlický tým na olympiádě v Riu. Samotná soutěž pro ni však nebyla tou nejtěžší životní zkouškou. Předcházela jí totiž dlouhá a strastiplná cesta ze Sýrie do Německa. Nyní se mladé dívce plní všechny její sny, stala se nejmladší ambasadorkou Úřadu OSN pro uprchlíky (UNHCR), podle magazínu TIME se řadí mezi 30 nejvlivnějších teenagerů roku 2016 a magazín People ji zařadil mezi 25 žen, které mění svět.
Under Armour zaznamenal před olympiádou v Riu obrovský úspěch se svým reklamním tributem Michaelovi Phelpsovi, Rule Yourself. I spot I WILL od německé agentury Nordpol + Hamburg je však výjimečnou prací.
Christie’s –The Last da Vinci: The World is Watching
Aukce obrazu Salvator Mundi od Leonarda da Vinciho překonala všechny předpoklady, obraz byl prodán za rekordních 450 milionů dolarů. Pro aukční dům Ch předtím ovšem natočila Droga5 reklamu lákající na danou událost. Spot, v němž slavné dílo nespatříte, je dle našeho názoru sám o sobě uměleckým dílem.
Děkujeme za přízeň a podporu v letošním roce. Na další články se od nás můžete těšit od začátku roku 2018.