Billboardy pro konkrétní marketéry poutají pozornost tisíců kolemjdoucích
Společnost Musicbed, která sdružuje nezávislé hudebníky, se rozhodla poslat zprávu nejlepším kreativcům, mezi které řadí například Franka Cartagenu, kreativního ředitele agentury 360i, Caleba Jensena, kreativního ředitele v reklamní agentuře Wieden + Kennedy, a mnohé další. A jak se toho rozhodla dosáhnout? Vytvořila atraktivní vzkazy, které umístila na billboardy, plakáty v metru a také například do oken.
Na celou tuto kampaň s názvem „Make Them Listen” (Přiměj je poslouchat, pozn. redakce) bylo vynaloženo 500 tisíc dolarů a to s jediným cílem – aby si jí vybraní kreativci všimli.
„Pracujeme v reklamním prostoru," řekl Daniel McCarthy, zakladatel a CEO Musicbed, a uvedl pro Adweek: „Licencujeme hudbu mnoha inzerentům. Jedná se o nejvíce zaneprázdněné a nejkreativnější lidi na planetě, tak jsme přemýšleli, jak zaujmout jejich pozornost. Jsou to přeci inzerenti, takže už viděli všechno."
V rámci této kampaně byly osloveny agentury jako Grey, W+K, 360i, 72andSunny, a mnohé další. Dle slov Daniela McCarthyho má Musicbed navázány vztahy s řadou společností, nicméně většinou jen s osobou kreativního ředitele nebo producenta, ale dané firmy mají klidně 500 až 1 200 zaměstnanců. Z tohoto důvodu bylo cílem kampaně budovat povědomí o společnosti mimo tyto individuální vztahy a navázat komunikaci s agenturami.
Sethe Jacobsi – opravdu doufáme, že nejsi na dovolené. Utratili jsme za tohle hodně peněz.
McCarthy dále doplnil:
„Chceme být známí více na globální úrovni. Proto jsme realizovali tento kousek, abychom se dostali do povědomí.”
Oslovit kreativce takto napřímo a netradiční cestou je velmi originální, ale ne každému se tento nápad zamlouval. Od reklamní agentury Droga5 například obdrželi předžalobní výzvu a od této chvíle se báli, že jejich nápad bude fiaskem. Nicméně měli již zakoupeny reklamní plochy, a tak se rozhodli v této kampani pokračovat a úspěšně. Například Gerry Graf z kreativní agentury Barton F. Graf napsal povzbudivý status na svůj facebookový profil a společnosti Musicbed pogratuloval.Což byl přesně výsledek, ve který doufali.
Calebe Jensene – statisticky musíš tuto reklamu vidět šestkrát, aby sis jí všiml.
Celá kampaň však měla ještě dohru, protože byla osočena za genderově nevyváženou vzhledem k faktu, že cílí jen na mužské kreativce. Nicméně toto byl dle McCarthyho záměr, protože původně chtěli kampaň cílit i na ženy, ale počáteční koncept se jemu a jeho týmu (ve kterém jsou i ženy) zdál nevkusný a nechtěli být osočeni ze sexuálního harašení.
„Chtěli jsme jen, aby kampaň byla vtipná a díky ní se o nás mluvilo,” doplnil McCarthy.
Na ukázky dalších kreativních výstupů se můžete podívat níže.
Šance, že Matt McCarron toto uvidí, jsou celkem vysoké.
Člověk jde do práce, podívá se do okna a uvidí vzkaz jen pro něj. Ahoj, Andy Carrigane.