Budou mít uživatelé Facebooku zájem zvýraznit své příspěvky za peníze?

14. 5. 2012 | Bednářová Daniela
Facebook testuje nový prvek, který uživatelům největší sociální sítě (nikoli firmám) umožní zvýraznit svoje příspěvky.

Z Nového Zélandu se rozšířila zpráva, že jeden z uživatelů Facebooku dostal nabídku doručitit svůj příspěvek za 2 dolary většímu množství kamarádů. Podle oficiálního vyjádření Facebooku se jedná o testování zájmu uživatelů o podobný prvek na sociální síti. Testuje se nejen to, jestli mají uživatelé (ne firmy) zájem svými příspěvky oslovit více přátel (protože všichni už dávno víme, že se naše statusty dostanou asi jen k 16 % našich přátel, podle TechCrunch dokonce jen k 12 %), ale také, kolik jsou ochotni za takovou službu zaplatit. Uvažuje se totiž i o variantě zadarmo.

Možnost vyzkoušet zvýraznění příspěvků dostalo jen malé množství uživatelů Facebooku. Ti mají tlačítko Highlight (zvýraznění) vedle již zaběhnutých tlačítek ‘To se mi líbí’ a ‘Přidat komentář’. Po kliknutí na tlačítko se jim zobrazí způsob a výše platby. Cena se pohybuje od nuly ke dvěma dolarům. Takto zvýrazněný příspěvek se pak zobrazí většímu množství přátel, bude umístěn na vyšším místě v rámci news feedu nebo tam zůstane o něco déle.

 

K čemu je nové tlačítko dobré? Upřímně, asi nebudete upozorňovat všechny své kamarády na to, že jste dneska šli na piknik do parku a krásně u toho svítilo sluníčko. Ale v případě důležitějších oznámení by nový prvek mohl pomoci. Při změně bydliště nebo telefonního čísla, je dobré si zajistit, že se informace dostane k co největšímu počtu přátel. Hodit se může Highlight i při hledání či nabízení bydlení.

Ale těžko se bude dát zabránit tomu, aby někteří kamarádi nezačali spamovat ve vašem news feedu se zaručenými tipy a nabídkami - tedy reklamou. Pro uživatele největší sociální sítě, kteří sem chodí hlavně za zábavou, by mohlo mít využití funkce Highlight tímto způsobem negativní vliv na jejich vztah k Facebooku.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: