Facebook Live bude konečně dostupný i běžným uživatelům po celém světě
Možnost živého vysílání videa spustil Facebook v létě loňského roku. Tehdy však byla tato služba dostupná pouze veřejným osobám, tedy povětšinou celebritám nebo politikům. V únoru letošního roku se nástroje Facebook Live dočkali i běžní uživatelé na území USA. A nyní došlo k dalšímu rozšíření. Ve středu totiž Facebook na svém blogu oznámil, že během několika týdnů budou moci streamovat všichni uživatelé na celém světě.
Kromě zpřístupnění živého vysílání běžným uživatelům bez ohledu na zemi či operační systém, oznámil Facebook ve svém postu ještě několik dalších novinek, které by měly přispět k lepšímu vyhledávání, sdílení i personalizaci videí. Podívejte se na jejich přehled.
Live pro skupiny a události
Možnost živého vysílání bude nově dostupná i v rámci facebookových skupin a událostí. To znamená, že vysílané video uvidí pouze členové skupiny nebo lidé pozvaní na danou událost. „Jednoduše tak můžete vytvořit skupinu z členů vaší rodiny a sdílet s nimi důležité okamžiky svého života, nebo živě vysílat vaši narozeninovou párty pro všechny přátele, kteří se jí nemohou zúčastnit osobně,“ píše produktový ředitel facebooku Fidji Simov oficiálním oznámení.
Interaktivní nástroje: živé Reakce, odpovědi na komentáře a filtry
Hlavním benefitem nástroje Facebook Live je jeho aktuálnost a bezprostřednost. Stejně tak proto musí být aktuální i interakce sledujících. Funkce živé reakce (Live Reactions) proto umožní divákům videa na něj reagovat v reálném čase, ještě během vysílání. Varianty reakcí budou stejné jako v klasickém newsfeedu („To se mi líbí“, „Super“, „Haha“, „Paráda“, „To mě mrzí“ a „To mě štve“). Reakce se v reálném čase objeví a rychle zase zmizí, takže vysílatel videa i ostatní diváci si danou reakci budou moci spojit právě s tím okamžikem, ke kterému byla určena.
Podle údajů Facebooku jsou uživatelé při sledování živých videí mnohem více aktivní – komentují je 10krát častěji než klasická videa. „Chceme ale, aby se součástí děje cítili i lidé, kteří se na video budou dívat později. Proto se i při pozdějším přehrání budou reakce a komentáře objevovat postupně tak, jak tomu bylo ve skutečnosti během živého vysílání,“ popisuje Simo.
Další novinkou, kterou budou moci uživatelé během streamování používat, jsou živé filtry. Zatím jich bude pět, později by měla přibýt ještě možnost kreslení přímo do vysílaného videa.
Vylepšené vyhledávání: pozvánky pro přátele, lokalizace vysílání a živá mapa
Aby se videa dostala včas ke všem, kterým je vysílání určeno nebo koho by mohlo jen tak zajímat, zavede Facebook možnost posílání pozvánek ke sledování videa přímo během jeho vysílání. K rozesílání pozvánek poslouží malá ikonka v rohu obrazovky, po jejímž stisknutí se objeví možnost výběru přátel, které chce uživatel ke sledování pozvat. Těm pak vyskočí na displeji mobilního telefonu push notifikace o pozvánce.
Facebook ale myslel i na ty, kteří si zajímavá videa chtějí vyhledávat sami. V mobilní aplikaci tak přibude možnost vyhledávat aktuálně živě vysílaná videa podle jejich témat i umístění. Aplikace navíc uživatelům nabídne konkrétní videa od jejich přátel nebo na základě jejich zájmů. Stejně tak toto „nové místo“ umožní sledovat už skončená vysílání nebo zahájit vysílání vlastní. Ke vstupu do této části aplikace bude sloužit nová ikonka Live Video.
K vyhledávání populárních a zajímavých videí je určena i další z novinek – živá mapa (Facebook Live Map) dostupná při používaní Facebooku z počítače. „Lidé ve více než 60 zemích světa nyní mohou sdílet živá videa na této mapě, díky čemuž každý na první pohled vidí, co se kde ve světě právě děje,“ vysvětluje v oznámení Simo.
Nové nástroje budou v následujících týdnech postupně spouštěny v jednotlivých zemích ve variantě pro iOS i Android.
Kromě oznámení na blogu proběhlo u příležitosti uvedení nových funkcí také živé vysílání, ve kterém hlavní produktový manažer Facebooku Chriis Cox odpovídal na otázky uživatelů Facebooku:
Join the Q&A with Chris Cox about Facebook Live.
Posted by Facebook on Wednesday, April 6, 2016
Zdroj: FB Newsroom