Facebook přidává hodnocení relevantnosti reklamy pro cílovou skupinu. Inzerenti získávají užitečnou metriku
Facebook přichází s dalším nástrojem, který má umírnit příliv nevýznamných reklam do feedu. Hodnocení významnosti (anglicky relevance score - pozn. red.) má inzerentům pomoci rozpoznat relevantnost reklam pro jejich cílovou skupinu a lépe tak na ni zafungovat.
Hodnocení se pohybuje na škále mezi 1 až 10, kde desítka znamená nejlepší výsledek. Vychází přímo z reakcí cílové skupiny. Shlédnuté video či nákup nabízeného zboží reklamu požene nahoru, kdežto třeba schování videa uživatelem ji posune směrem dolů. To znamená, že hodnocení se mění v čase a inzerenti tak mají skvělou možnost sledovat, zda reklama pořád funguje nebo jestli je potřeba něco změnit.
Hodnocení významnosti samozřejmě není lékem na všechny kampaně. Například pro reklamy cílící především na zvýšení povědomí o značce není tak důležité jako pro ty, kde je cílem nainstalování aplikace nebo nákup zboží.
Jaké jsou přednosti nově zavedeného nástroje?
Snížení nákladů na reklamu. Dobře mířená reklama s relevantním obsahem bude stát méně peněz než ta, která lidi příliš nezaujme. Rovnice však není symetrická, peníze budou stále na prvním místě. Dobře zaplacená reklama s nízkým hodnocením významnosti tak pořád může převýšit reklamu s vysokým skóre, do které se vložilo méně.
Ještě před spuštěním kampaně budou mít inzerenti možnost zhodnotit, jak se jejich cílové skupině reklama zalíbí. Budou tak moci postupně vypilovávat správnou kombinaci atraktivních obrázků a chytlavého textu, která lidi osloví.
Reklamy bude možné hodnotit a průběžně testovat během kampaně.
Nový nástroj nabízí především dvojí užitek. Na jednu stranu si uživatelé oddechnou od rostoucí zátěže nepodstatných reklam, a Facebook tak předejde jejich odlivu. Na druhou stranu jde o skvělou inovaci pro inzerenty, kteří mohou v případě nefunkční nebo upadající kampaně vylepšit její obsah a oslovit tak více zákazníků.
Roll out hodnocení relevantnosti reklamy bude postupný a začne během tohoto týdne. Více informací naleznete blogu Facebooku.