Facebook testuje lepší zacílení publika reklam, „Lookalike Audiences“
Facebok testuje nový způsob, jak zacílit publikum zadavatelů jeho reklamních formátů. Funkce „Lookalike Audiences“ by měla pomoci nalézt podobný profil zákazníka na základě dat poskytnutých o těch stávajících, konkrétně se může jednat třeba o emailovou databázi zákazníků, jejich telefonní čísla či jména a příjmení.
Facebook analyzuje data od zadavatele a na základě toho vygeneruje jiný segment uživatelů, kteří by měli být podobní stávajícím zákazníkům. Marketéři pak takovouto skupinu mohou cílit jakýmkoliv FB reklamním formátem. Facebook si nicméně nechává pro sebe identifikační údaje, cílena tak může být pouze v rámci největší sociální sítě. Údaje nejde exportovat ven, aby šly užít například při mailingových kampaních nebo při cílení externích online kampaní.
Marketéři mohou cílit na co největší dosah, nebo se naopak zaměřit na co nejpravděpodobnější shodu s vlastní skupinou zákazníků, a tudíž i na co největší potenciál efektivity reklam. Tato funkce jde navíc kombinovat s dalšími kritérii uživatele, jako jsou jeho zájmy nebo demografické údaje.
Dle vyjádření mluvčí FB pro Inside Facebook „Lookalike Audiences“ fungují velmi dobře, Mohou se prý pochlubit s úspěchem cestovní kanceláře, která s jejich využitím dokázala snížit cenu za akci zákazníka (CPA) o 70 %., e-shop pak zaznamenal nákladovou úsporu za CPA cca 56 %. Nyní nám nezbývá nic jiného, než těmto údajům věřit. „Lookalike Audiences“ jsou zatím dostupné jen v beta testu pro vybrané zadavatele v USA.
Zdroje: www.insidefacebook.com