Heineken hraje leteckou ruletu
Red Bull poslal Felixe Baumgartnera do stratosféry a nechal ho skočit ze speciálního modulu. Pánská kosmetika Axe zase pořádá soutěž o možnost stát se astronautem, a tak i idolem žen.
Jakou spojitost má vesmír s energetickými nápoji a sprchovými gely? V podstatě žádnou, ale jedná se o druh marketingu, který se poslední dobou mezi firmami rozmáhá. Vytváření vlastního obsahu a zábavy pro zákazníky a fanoušky se stalo povinností.
Mezi pravidelné přispěvatele zajímavých akcí, které tak úplně nesouvisí s předmětem podnikání, patří i pivovar Heineken. V rámci své kamapně Dropped připravil menší doprovodnou akci “Departure Roulette”.
Na letiště Johna F. Kennedyho umístila společnost za jednu z odletových bran speciální billboard. Stačilo udělat jen pár věcí. Být na správném letišti, vzdát se vlastních letových plánů, souhlasit s tím, že se vydáte kamkoliv a zmáčknout tlačítko startující ruletu. Jeden z cestujících, který původně plánoval cestu do Vídně, se tak ocitnul na Kypru, kde mu Heineken zaplatil dvě noci v hotelu a do kapsy mu dal 2000 dolarů.
Podle vedení společnosti je zábava spojená s výzvou a adrenalinem jedna z věcí, na které mladí zákazníci slyší.
V kampani Dropped poslal holandský pivovar čtyři muže do odlehlých koutů světa, testuje zde jejich schopnost improvizace a snaží se potvrdit heslo, že legendární cesty nejsou ty naplánované, ale ty spontánní.
Stavros is about to go places Google Maps has never been, let alone a giant yellow duck. http://t.co/u627MoYsp7 #dropped
— Heineken (@Heineken) July 12, 2013
Společnost chce svým zákazníkům dodat nějaké to vzrušení a koření to humorem. Například v podobě lehce absurdních statistik.
Dva z účastníku již mají svá dobrodružství za sebou. Jeden přežil v obleku cestu po Aljašce a druhý s dekapitovanou kachnou projel Kambodžou.
Videa zhlédl již více jak milion lidí.
Zdroje: www.brandchannel.com, www.adweek.com