Hollywoodský hit Deadpool má obscénně jednoduchý billboard s emoji
Komiksové příběhy z dílny vydavatelství Marvel jsou pro ne-fanouška žánru v základních rysech dost podobné, převážně pánové v elastických oblečcích vykazují nadpřirozené schopnosti a bojují proti zlounům. Marketing ale po k uzoufání standardizovaných kolejích jezdit nemusí. Dokazuje to alespoň dosavadní propagace filmu Deadpool.
Příběh muže, který unikl smrtelné nemoci, ale při léčbě zešílel a zmutoval, propaguje v Los Angeles pořádně originální billboard. Je na něm obrázek lebky, lejna a písmeno L. Využití emoji odkazující na smrt a hovínko (anglicky „poo") humorně symbolizuje název filmu Deadpool s jednoduchostí, která nese prvky obscénní geniality.
This idiotic/brilliant billboard is why I'm all in on the DEADPOOL movie. I'm an easy lay. pic.twitter.com/jSRorPvaCp
— Patton Oswalt (@pattonoswalt) 13. Leden 2016
Není to jediná forma propagace, která si dělá svým způsobem legraci sama ze sebe. Jak je vidět z billboardu, Deadpool se dočká premiéry 12. února, tedy 2 dny před svátkem zamilovaných, svatým Valentýnem. Pravděpodobně proto byl také marketéry film, v němž se to nadupanou akcí a fyzickou likvidací protivníků jen hemží, propagován z legrace jako romantický snímek.
This Valentine’s Day, fall in love with #Deadpool. pic.twitter.com/ScQWrpXXmx
— Deadpool Movie (@deadpoolmovie) 11. Leden 2016
Chytl se toho i představitel hlavní role Ryan Renolds, který sdílel na Instagramu výše uvedený billboard k filmu tvářící se, že Deadpool bude bůhvíjaká romantika, s popiskem: „In 32 days, let's cuddle the shit out of each other." Někteří fanoušci ale nemají touhu čekat na tulení více než měsíc. Proto například předělali trailer k filmu tak, aby působil jako romantická růžová limonáda pro dospívající dívky.
Srovnejte to s originálním trailerem, který toho s jemností skutečně moc společného nemá. Ne nadarmo se totiž Deadpoolovi ve světě X-Men postav přezdívá anti-hrdina nebo žoldák.
Některé součásti filmového marketingu jako například schematičnost plakátů jsou bezmála vysmívané. O to cennější je, že filmové studio 20th Century Fox dokáže držet komunikaci svého předpokládaného kasovního trháku v humorné rovině a přitom pomrkávat na fanoušky, kteří se nebojí zúčastnit této hry s ním.