Hollywoodský hit Deadpool má obscénně jednoduchý billboard s emoji

15. 1. 2016 | Petr Michl
„Dejte tam hovínko, to se bude líbit."



Komiksové příběhy z dílny vydavatelství Marvel jsou pro ne-fanouška žánru v základních rysech dost podobné, převážně pánové v elastických oblečcích vykazují nadpřirozené schopnosti a bojují proti zlounům. Marketing ale po k uzoufání standardizovaných kolejích jezdit nemusí. Dokazuje to alespoň dosavadní propagace filmu Deadpool.

Příběh muže, který unikl smrtelné nemoci, ale při léčbě zešílel a zmutoval, propaguje v Los Angeles pořádně originální billboard. Je na něm obrázek lebky, lejna a písmeno L. Využití emoji odkazující na smrt a hovínko (anglicky poo") humorně symbolizuje název filmu Deadpool s jednoduchostí, která nese prvky obscénní geniality.

Není to jediná forma propagace, která si dělá svým způsobem legraci sama ze sebe. Jak je vidět z billboardu, Deadpool se dočká premiéry 12. února, tedy 2 dny před svátkem zamilovaných, svatým Valentýnem. Pravděpodobně proto byl také marketéry  film, v němž se to nadupanou akcí a fyzickou likvidací protivníků jen hemží, propagován z legrace jako romantický snímek. 

Chytl se toho i představitel hlavní role Ryan Renolds, který sdílel na Instagramu výše uvedený billboard k filmu tvářící se, že Deadpool bude bůhvíjaká romantika, s popiskem: In 32 days, let's cuddle the shit out of each other." Někteří fanoušci ale nemají touhu čekat na tulení více než měsíc. Proto například předělali trailer k filmu tak, aby působil jako romantická růžová limonáda pro dospívající dívky.


Srovnejte to s originálním trailerem, který toho s jemností skutečně moc společného nemá. Ne nadarmo se totiž Deadpoolovi ve světě X-Men postav přezdívá anti-hrdina nebo žoldák.



Některé součásti filmového marketingu jako například schematičnost plakátů jsou bezmála vysmívané. O to cennější je, že filmové studio 20th Century Fox dokáže držet komunikaci svého předpokládaného kasovního trháku v humorné rovině a přitom pomrkávat na fanoušky, kteří se nebojí zúčastnit této hry s ním.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: