Jak najít psům z útulku domov? Oslovením selfie maniaků na Instagramu

17. 2. 2014 | Petr Michl

Organizace pomáhající opuštěným psům najít nové domovy, Dallas Pets Alive, vytvořila ve spolupráci s agenturou Dieste digitální kampaň, která je legrační a zároveň dokáže oslovit. Nese název „muttbombing", což je jakási varianta na „photobombing" – označení toho, když vám někdo vleze do záběru a totálně změní kompozici a význam zamýšlené fotografie. „Mutt" pak znamená podvraťák či kříženec. Dallas Pets Alive začala s muttbombingem na Instagramu. Pěkně adresně reagovala na selfie na Instagramu upravenou fotkou, v ní se k snímku vybraného uživatele ve Photoshopu „přilepil" konkrétní voříšek a vtipně žádal o nový domov.

Například fotografii výše s elegantně vyhlížející dámou s účtem @asvz14 naboural malý chlupáč Royce: „#OMG,  @asvz14, mám obojek, který skvěle sedí k těm úžasným náušnicím. Měli bychom si vyjít. Jako napořád. Jsem Royce a „muttbombinguji" tě, protože potřebuji domov. Sleduj mě na muttbombing.com, aby ses dozvěděla více o tom, jak adoptovat psy, jako jsem já."


V dalším snímku v odpovědi zazní: Neumím udělat duckface, protože víš... jsem pes. Ale rád bych ho uměl. Jsem Gigi a „muttbombinguji" tě, protože potřebuji domov..."  Černobílá fena Roxy se na další fotografii rovnou nastěhovala na zadní sedadlo vozu a komentuje: „Vystrčila si někdy při jízdě autem hlavu z okna? Já jednou jo a bylo to, jako kdyby tě škrábal za uchem najednou bambilion rukou..."


Výkonný ředitel agentury Dieste, Ciro Sarmiento, komentoval kampaň pro NightCapTV: „Je to o deklarování, že psi si zaslouží delší život... Selfies jsou všude. My jsme jim jen dodali sociální rozměr. Myslím, že to skutečně dokázalo lidi oslovit."  Skvělé na této myšlence je, že použití psi byli skutečně k mání. Ač za ně mluví copywriter, dělají jejich odpovědi dojem, že mít doma psa z útulku je vlastně skutečně zábava. Není to jen o soucitu a dostávání zvířátek z bezútěšné situace, kdy jim hrozí utracení. Sami s novým psiskem můžete zažít - kdo by to řekl - „psí kusy".

Jan Suda z GroupM před týdnem na New Media Inspiration dával za příklad špatné praxe na Facebooku sdílení psů, kteří potřebují nový domov, s tím, že je to stejně ohrané jako sdílení fotek malých dětí - akorát to nikdo nelajkuje. Propagace psů z útulku na sociálních médií ale evidentně nemusí být vůbec nevítaná. Jen se to musí umět.

Na závěr přidáváme další odpovědi. Naším favoritem je „muttbombing na photobombing".





Zdroje: NightCapTVDallas Pets Alive, Muttbombing


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: