Mark Zuckerberg: Něco jako dislike tlačítko zvažujeme. Ale ne v tak negativní podobě

15. 12. 2014 | Petr Michl

Ta otázka už tady byla mockrát: Nechybí na Facebooku tlačítko dislike?"  A došlo na ni i minulý týden ve čtvrtek na historicky druhém Q&A setkání v Menlo Parku, kde CEO Facebooku Mark Zuckerberg odpovídal na otázky novinářů a veřejnosti. Ano, přemýšleli jsme o tom," zněl začátek obsáhlé odpovědi.

Like tlačítko je skutečně hodnotné, protože nabízí cestu, jak velmi rychle vyjádřit pozitivní emoci nebo sentiment, když někdo něco sdílí. Někteří lidé žádali tlačítko dislike, aby s ním mohli vyjádřit: „Ta věc není dobrá." Nepovažujeme to ale za něco vhodného. Nebudeme to vyvíjet. Nemyslím si, že by měl být na Facebooku hlasovací mechanismus o tom, jestli jsou příspěvky dobré nebo špatné. Domnívám se, že.. to nepomáhá lidem sdílet důležité chvíle jejich života," rozvedl pak dále svou uváhu.

Na Facebooku a v životě obecně přitom existuje mnoho okamžiků, u kterých lidé chtějí vyjádřit svoji účasti či to, že to vyjadřuje jejich názor. Obyčejný like se ale k tomu nehodí. Mluvíme teď třeba o úmrtích či nemocích blízkých i veřejně známých osob, o aktuálních informacích o přírodních katastrofách atd. Jeden z příspěvků spadající do této kategorie můžete nalézt níže. Litanie na život žen s malými dětmi má 2 200 sdílení, ale pouhých 20 lajků. Tedy mnoho žen sdílí sentiment to znám" či tak to mají těžké matky", ale rozhodně jim to nepřijde vtipné natolik, že by měly k příspěvku připojit i svůj like.


Zdroj: Facebook.com

Mark Zuckerberg k tomu řekl: Interně jsme vedli mnohokrát dialog o tom, jak správně uchopit to, aby lidé mohli jednoduše vyjádřit širší škálu emocí - něco zdůraznit, dát najevo překvapení, smích nebo jakoukoliv z podobných věcí.

Vždycky můžete přidat komentář. Neznamená to, že by dnes ta možnost nebyla
(vyjádřit větší škálu emocí - pozn. red.). Spousta lidí komentuje téměř neustále. Ale na tlačítku like je něco tak jednoduchého. Když píšete komentáře, mnohdy máte pocit, že byste měli říct něco chytrého či konverzaci nějak rozvinout. Like tlačítko může zmáčknout každý..."

Facebook je o co největším zjednodušování. Platí, že čím je menší bariéra vstupu u možné interakce, tím je větší engagement. A ten je na největším sociálním médiu světa pochopitelně vítaný. I proto se jednodušší cesta k vyjádření dalších emocí zvažuje. Dle všeho to ale vypadá, že mnohokrát požadované dislike tlačítko nebude jedním z řešení. Na Facebooku má být totiž evidentně vše co nejvíce pozitivní. Mark Zuckerberg téma uzavřel: ... musíme přijít na správný způsob, jak to udělat tak, aby to bylo silou dobra, ne špatnou silou znehodnocující příspěvky, které lidé sdílí."

Kompletní Otázky a odpovědi" s Markem Zuckerbergem můžete zhlédnout zde.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: