Neexistující reklama týdne: Newcastle Brown Ale exceluje v „co kdyby" marketingu

24. 1. 2014 | Petr Michl
Pivo Newcastle Brown Ale má nejlepší reklamu pro Super Bowl – přestože nemá peníze na to, aby ji natočilo.

Pivo Newcastle Brown Ale dělá humbuk s reklamou na Super Bowl, kterou nikdy nenatočí. Tato značka již několik let bojuje proti reklamním klišé. Vysmívá se reklamám, které se tváří, že je pití piva obřadným rituálem a jeho vaření přirovnávají k náboženskému obřadu.  Je to prostě pivo. Zajdete do hospody nebo baru s kamarády, dáte pár kousků (kdyby vám nechutnalo, tak to asi neděláte) a je vám fajn – tečka! Nikomu není třeba věšet na nos bulíky s nějakým dědictvím předků a tekutým zlatem, i proto se ostatně s logem značky objevuje v posledních letech slogan: „No Bollocks!" „Bez keců" přistupuje značka i ke své extrémně úspěšné stránce na Facebooku. Důkazem může být výběr cover fotografií níže.


  Zdroj: nobollockssocial.com

I v případě Super Bowlu se nejedná o žádné vybočení z nastaveného směru komunikace. Newcastle Brown Ale je tradičně značka modrých límečků, horníků – k bontonu proto patří zdůrazňovat, že nemá peníze na to, aby šálila bombastickým marketingem a už vůbec na umístění spotu do komerčních přestávek během Super Bowlu. Toho reklamního svátku proloženého americkým fotbalem, který je spojen s výraznou mediální pozorností věnovanou i samotným inzerentům. Ti dokonce vytvářejí různé teasery a ochutnávky svých reklamních premiér, jež budou vysílány až během zápasu. Reklamní agentura Newcastle Brown Ale, Droga5, proto také vytvořila trailer na reklamu, kterou nenatočila. Dokonce vytvořila i teaser pro trailer „mega obrovské reklamy", jenž je záměrně amatérský a spoléhá se jen na monumentální hudbu a měnící se text na černém pozadí. Z něj se například dozvíte: „Je to obří reklama pro fotbalový zápas, kterou Newcastle Brown Ale mohl vytvořit, kdybychom měli peníze, talent a povolení vysílat ji v zápase."

Za zhlédnutí pak stojí rozhodně i samotný trailer, na kterém si už přeci jenom dali tvůrci více záležet. Ilustrované záběry prozradí, že v jejich reklamě by byly opice, kočky jezdící na skateboardu i lepé krásky v bikinách bojující s obřími roboty skrze sílu tance. Byly by, kdyby měli obrovský marketingový rozpočet. Taková reklama by prodala tolik piva, tisíce piv, jenomže... Diváci jsou poté směřování na microsite IfWeMadeIt.com, kde se má objevit další trailer příští středu.

Super Bowl proběhne až v neděli 2. února. Už nyní ale můžeme říct, že si ho Newcastle Brown Ale ukradl částečně pro sebe, přestože na vysílání svých reklam v průběhu zápasu nemá peníze a oficiální název této sportovní události nemůže ani vyslovit.

Tip redakce: Když mluvíme o skvělém marketingu Newcastle Brown Ale, nesmíme zapomenout na jeho kreativní motor, komunikační agenturu Droga5. Právě ta přišla s odvážným přístupem, který staví na hlavu všechna myslitelná klišé propagace piva.  Další ukázkou praxe může být spot odkazující na historii Newcastlu jako důlního města. Proč je tak důležité ukazovat kousky historických dokumentů s horníky umouněnými od uhlí? Protože nic neprodává tak dobře, jako staré záběry lidí, kteří na tom jsou mnohem hůře než vy.

Podvratný přístup vylučující obehrané postupy v marketingu nicméně využívá Droga5 i u svých dalších klientů, mezi kterými nechybí třeba značka Puma. Na předloňském PIAFu o tom hovořil více podrobně i Group Strategy Director  agentury. Je třeba jít proti proudu, narušovat neoriginální stereotypy a neurážet inteligenci cílové skupiny hromadou reklamních klišé. Přečtěte si více v článku:

Ted Florea z Droga5: „Fuck bad advertising!".


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: