Pinterest v létě zavalí marketéry novými možnostmi inzerce
Marketéři, kteří si brousí zuby na využití Pinterestu k rozsáhlejším reklamním účelům, se konečně dočkají. V létě tato progresivní sociální síť nabídne celou řadu nových inzertních funkcí. Na blogu Pinterestu to v úterý 18. května oznámil Tim Kendall.
„Snažíme se propojit chování uživatelů s cíli marketérů,“ uvedl Kendall, hlavní manažer monetizace Pinterestu. Prozradil, že vycházejí z různých způsobů uživatelské interakce, jako jsou například prozkoumávání nepřeberného obsahu sociální sítě, ukládání obrázků, jejich prohlížení či přechod na webové stránky, na které odkazují.
Na co se firmy, které mají zájem o reklamu v Pinterestu, mohou těšit?
Cinematic Pins - reklamní videa pod kontrolou uživatelů
Mnoho marketérů si láme hlavu s otázkou, jak spotřebitelům nabídnout reklamy tak, aby je neiritovaly? Podle Pinterestu spočívá řešení v míře zapojení uživatelů. Proto přišel s invenčním způsobem, kdy budou reklamní videa uvádět do pohybu sami uživatelé. Nový formát dostal jméno Cinematic Pins.
„Věříme, že videa v dnešním režimu autoplay jsou rušivá a protivná. Myslíme si, že se Cinematic Pins jsme dosáhli způsobu jak pobavit uživatele. Ponechat jim kontrolu nad pohybem, zatímco značka dostane možnost vyprávět svůj příběh,“ řekl k tomu Kendall.
Uvedl také, že uživatelské testování tuto myšlenku potvrdilo. Lidé byli zaujati možností ovládat reklamní video, což je pak také vedlo k tomu, aby si je otevřeli a celé je zhlédli. Otázkou zůstává, jak dlouho bude nový hračička uživatele Pinterestu bavit a kdy ji přestanou vnímat.
Zájemců o využití Cinematic Pins je však více než dost. Mezi značky, které tuto možnost využijí, patří například L’Oreal, Nestle, Unilever, Visa nebo Gap.
Cílení na uživatele podle jejich plánů
Firmy, které budou chtít na sociální síti inzerovat, budou moci vycházet ze znalosti uživatelských záměrů. Lidé se v Pinterestu zaměřují především na budoucnost. Jak stojí ve včerejším prohlášení: „Lidé dělají v Pinterestu mnoho věcí, ale nejjednodušeji řečeno jde o objevování, uchovávání a plánování, co dál.“
Inzerenti budou moci cílit na skupiny jako jsou milovníci jídel, cestovatelé nebo blázni do módy. Díky zevrubné znalosti uživatelských plánů sociální síť nebude muset vycházet z dat třetích stran.
Cena inzerce za konkrétní akci
Pinterest navíc zavádí nový způsob platby za reklamu. CPE (Cost per engagement) povede k tomu, že firmy zaplatí jen za takovou inzerci, která povede k určité akci, ať už ke sdílení reklamy, jejímu přiblížení nebo přechodu na webovou stránku. Pro marketéry to bude znamenat přísun přesnějších dat. Efektivněji měřitelná reklama může zase přilákat další inzerenty, což Pinterest jistě uvítá.
Mezi další ohlášené funkce patří placená propagace aplikací instalovatelných přímo v Pinterestu. Vychází to především ze skutečnosti, že 80 procent uživatelů používá tuto sociální síť přes mobilní zařízení.
Pinterest byl v loňském roce s 97 procentním nárůstem uživatelů, nejrychleji rostoucím sociálním médiem a za svých 5 let nashromáždil více jak 50 miliard pinů.
Zdroje: Marketingland, Pinterest