Pokémon Go se může stát i marketingovým hřištěm pro značky
„Pika-pika-čů," můžete nyní běžně zaslechnout i od dospělých lidí, kteří na veřejnosti drží telefon a chovají se vůbec tak nějak podivně. Mobilní hra Pokémon Go byla uvedena teprve na začátku minulého týdne na několika světových trzích, přesto se již stala malou senzací.
Fakt, že dobyla americký App Store do 4,5 hodin od uvedení, se jistě zapíše do dějin mobilních aplikací. Jeho ještě významnější unikátnost ovšem spočívá v tom, že hra dokázala to, co málokterá jiná: dostat lidi do ulic a na konkrétní místa. Podívejte se na video z Central Parku v New Yorku, který byl nadšenými hráči přímo obsazen.
Pokemon GO is just insane right now. This is in Central Park. It's basically been HQ for Pokemon GO. pic.twitter.com/3v2VfEHzNA
— Jonathan Perez (@IGIhosT) July 11, 2016
Hráči mohou ovládnout až 151 bytostí. Důležité jsou pro ně v reálném světě takzvané PokéStops a Pokémon Gyms, místa, kde mohou pokémony chytit a zároveň se utkat s dalšími hráči. V tuto chvíli nejsou tyto lokace zpoplatněny a hra je v základu zdarma. Zdá se to ale jako logický krok pro její další zpeněžení mimo nyní přítomných mikrotransakcí. Přiznal to ostatně již před dvěma lety v rozhovoru s gamesindustry.biz Brandon Badger, produktový manažer autora hry studia Niantic. „Doufáme, že se stane skutečností model placené návštěvy (lokace -pozn. red.), přičemž by se mohly malé i velké značky stát sponzory různých prvků hry s cílem interakce s hráči a využití jejich entuziasmu," nastínil tehdy plán počítající i s rolí brandů.
I give it six months before McDonalds or someone of that ilk pays big bucks to have all their branches turned into Pokemon Go gyms
— Chris Scullion (@scully1888) July 11, 2016
Už dnes se některé snaží dosáhnout toho, aby se jejich podniky staly místem koncentrace hráčů Pokémon Go a mají pro to nástroj. Ve hře je ke koupi tzv. „Lure Module”, který naláká pokémona na určitý PokéStop po dobu 30 minut. A to by pak mělo pochopitelně přivábit i hráče z masa a kostí, kteří ho chtějí chytnout. A třeba si přitom koupí kávu nebo svačinu.
Zdroj: Forbes
Značky již dříve využily ke kampaním různé geo filtry v Google Maps, mnohem masovější obliby pak zažívají na Snapchatu. V tomto případě ale nemluvíme jen o tom, že brand nabídne možnost ozvláštnit fotku či video z určitého místa vtipným animovaným doplňkem. Značky by mohly svým dílem pomoci ukrojit hráčskou vášeň. A ta je velmi vysoká. Už na toto téma vznikají i vtipy. Víte třeba, jak nalákat do podezřelé dodávky a poté unést 28letého člověka? Slibte mu vzácného pokémona.
Zdroje: Techcrunch, Forbes