Recenze jsou klíčem k důvěryhodnosti společností
Míst, kde si můžete koupit to, po čem zrovna toužíte - ať jsou to nové sluneční brýle, parfém, foťák nebo adaptér k notebooku, je spousta. Jak se ale rozhodnout, kde nakonec nakoupit? Dříve než dojde k samotnému nákupu, seznamují se spotřebitelé na internetu s recenzemi a zkušenostmi ostatních, zadávají zboží do porovnávačů cen a velmi podstatné jsou pro ně i informace na sociálních sítích. Zákazník digitálního věku na sociálních sítích oceňuje, že poskytují bližší náhled na zboží, který zahrnuje i negativní hodnocení.
Podle průzkumu mezi americkými spotřebiteli na jaře tohoto roku, který provedla společnost About.com, jsou klíčem k úspěchu recenze uživatelů.
I současní čeští zákazníci si asi v polovině případů vytvářejí představu o zboží na základě informací na internetu. Zhruba 18 % zákazníků při nákupu zboží bere v úvahu informace získané na sociálních sítích, zejména prostřednictvím Facebooku. Takový je jeden ze závěrů analýzy technologické společnosti S&T CZ.
Podle amerického průzkumu 41 % respondentů uvedlo, že viditelné hodnocení produktů společnosti na sociálních sítích je důležité. Recenze dokonce hrají větší roli než to, že firmu “olajkoval” někdo z přátel. Ani počet fanoušků není pro potenciální zákazníky tolik určující jako recenze. Jako doplňkové zdroje informací slouží mobilní zprávy a videa.
Videa jako doplňkový zdroj informací zvládají i malé obchody - třeba Velorama.cz, v tomto případě ukazuje užití malého nosiče, které by vás samotné nenapadlo.
Lidé se více zajímají o to, kde nakupují. Pro úspěšnost firmy je tak důležité, aby v ní měli zákazníci důvěru. Podle studie existuje několik základních prvků, které mají na důvěryhodnost značky vliv. Patří mezi ně například přesnost, transparentnost a odbornost. Důležitý je tak i kvalitní a expertní obsah na stránkách. Pokud navíc neobsahuje výzvu k nákupu, je pro zákazníky ještě o něco věrohodnější.
Zdroje: www.emarketer.com, www.sntcz.cz