Stoletá sušenka s chutným reklamním nápadem
Reklamní kampaň na oslavu 100 let sušenek Oreo - Oreo Daily Twist skončila 2. října sušenkovým high five (vítězným plácnutím). Dobrá práce, řekli si u Kraft Foods, pod které sušenky spadají. Za 100 dní spáchali 100 různých sušenkových obrázků. Každý den byl věnován aktuálnímu tématu, něco jako Google Doodle ale každý den. A stejně jako lidé pozitivně hodnotí Doodly, pozitivně hodnotí i snahu Oreo sušenek. Od první sušenky 25. června vzrostl počet lajků a sdílení o 110 %,
Kampaň měla evokovat návrat k dětem uvnitř nás. Aktuální témata, která sušenkové obrázky zobrazovaly, napomohla dobrému šíření po sociálních sítích. Na sušenkách se objevilo uvedení nového iPhonu i duhová náplň na podporu gay komunity a pochodu za práva homosexuálu, Gay Pride. Na sušenky se dostala i vesmírná tematika, jako například přistání vozítka Curiosity na Marsu nebo uctění památky 1. muže na Měsíci, Neila Armstronga. Svou sušenkovou poctu má ale i Elvis a Psy a jeho Gangnam style.
Facebook a Twitter se staly také hlavními kanály pro sbírání nápadů na poslední sušenkový obrázek. Návrh na reklamu na poslední den získali lidé z Orea právě díky crowdsourcingu. Fanoušci a followeři Orea mohli navrhovat různé nápady, ty byly dokonce promítány na obrazovku na Times Square.
Reklamní tabule na Times Square v New Yorku ale nebyla náhodná, přímo pod ní si Oreo vybudovalo jednorázovou reklamní kancelář, kde profesionálové z DraftFCB, 360i, Weber Shandwick a MediaVest, rovnou zpracovávali návrh do podoby reklamy. V časové presu a pod dohledem nakonec vznikl výsledný “placák”.
Zdroje: www.adage.com, www.brandchannel.com, www.creativity-online.com