Útok Facebooku na reklamní impérium Googlu je zahájen. Atlas byl spuštěn
Atlas je reklamní platforma, kterou loni koupil Facebook od Microsoftu - služba, jež umožňuje nákup a prodej reklamních prostorů na webových stránkách třetích stran. Posláním nyní spuštěné varianty je nabídnout cílení reklam nikoliv pouze na Facebooku, ale napříč webem. To vše s cílením dle socio-demografických údajů a zájmů, lákavým příslibem je pak měření napříč zařízeními a dokonce i offline. Strategickým cílem je pak pochopitelně zatřást více reklamním impériem Googlu, který dosud mimo hranice Facebooku dominuje.
Níže můžete nalézt úryvek z blogpostu Facebooku / Atlasu:
„Atlas dodává marketing založený na lidech, pomáhá marketérům dosáhnout ke skutečným uživatelům napříč zařízeními, platformami a vydavateli. Marketéři mohou skrze něj jednoduše vyřešit problém cílení napříč zařízeními. Atlas je nyní schopen spojit online kampaně k aktuálním offline prodejům - ve výsledku tak dokazuje skutečný dopad, který mají digitální kampaně na zvýšení zásahu a generování nových prodejů.
Atlas je postaven na úplně novém kódu s uživatelským rozhraním vytvořeným pro dnešní zaneprázdněné media plannery. Funkcionality spojené s cílením a měřením jsou defaultně vestavěné, marketing napříč platformami je s novou schopností hodnocení mediálního výkonu postavenou na lidech jednoduchý i v oblasti měření a reportingu. Tato hodnotná data mohou vést k lepší optimalizaci rozhodnutí tak, aby byl váš mediální rozpočet alokován ještě efektivněji."
Zdroj: AtlasSolutionscom
Atlas není klasickou „reklamní sítí", je reklamní platformou, která umožňuje nákupčím médií a inzerentům „vytvořit, nakoupit, změřit a optimalizovat digitální kampaně napříč zařízeními a internetem...". Jde tak spíše o konkurenci v tuto chvíli dominantní služby Googlu DoubleClick. Jak je vidět z tabulky níže, Atlas má nyní ve vzájemném srovnání jen jednotky procent ze stránek, na kterých DoubleClick dokáže zprostředkovat reklamu.
Zdroj: Datanyze
Hlavní přidanou hodnotu Atlasu má být to, že do značné míry odstupuje od cookies a nabízí cílení na základě publik napříč zařízeními. Podstata cílení a měření není zatím nijak do detailu objasněna. Dle MarketingLand se dá předpokládat, že bude založena na párování s Facebook IDs uživatelů, podobně jako u Custom Audiences. Přitom by neměly být prozrazeny inzerentům individuální identity konkrétních uživatelů, vždy by měly být součástí publik či segmentů sdružených dle zájmů.
Ihned od svého startu vzbuzuje Atlas zájem mediálních agentur. Jako své partnery uvádí Kenshoo, Marin Software, Social.com, Jivox, Celtra, Medialets, AdMarvel/OperaMediaworks, InMobi či Millennial Media a především globálního giganta Omnicom. Atlas by k měření a ověřovaní reklamních impresí měl využívat také Instagram. Pro začátek je tedy v novou službu vkládána velká důvěra. Ostatně slabinou dnešního online marketingu je právě schopnost měření výkonu napříč platformami, o přesahu do offline světa ani nemluvě. Atlas dává přísliby, že by mohl tuto situaci napravit. Pokud to dokáže, jistě pořádně oslabí i samotný Google.
Zdroje: MarketingLand, Datanyze, Atlas Solutions