Uživatel Facebooku lajkuje v průměru téměř 9x více stránek než před 4 lety

10. 4. 2013 | Petr Michl

V roce 2009 lajkoval uživatel Facebooku v průměru 4,5 stránky, v roce 2013 už vyjadřuje oblibu odkliknutím „Like" u 40 stránek. Tvrdí to alespoň aktuální zpráva SocialBakers. Za tímto rozdílem stojí samozřejmě i zvýšená aktivita stránek, v roce 2009 stránky vykazovaly v průměru jen 5 příspěvků za měsíc, dnes – v době, kdy nepravidelné příspěvky, vedou k podstatným ztrátám v jejich dosahu – se již jedná o 36 příspěvků měsíčně. To samozřejmě přispívá k tomu, že news feedy uživatelů jsou bombardovány obsahem, který není od jejich přátel. Před čtyřmi lety se jim zobrazovalo 23 příspěvků „ne-přátelského původu" měsíčně, nyní o jejích pozornost za tu samou dobu soupeří v průměru 1440 příspěvků.


V některých zemích jsou uživatelé „masovějšími fanoušky", například v USA lajkuje průměrný fanoušek 70 stránek, ve Velké Británii a Francii je průměr 48 zalajkovaných stránek na uživatele. V těchto zemích je pak pochopitelně i o to větší přetlak příspěvků v „boji" o místo na zdech uživatelů ve srovnání s průměrem.


Dobrou zprávou pro značky v USA je alespoň to, že jsou druhou nejoblíbenější kategorií stránek hned za celebritami. Z jednotlivých odvětví jsou na tom v počtu fanoušků nejlépe společnosti prodávající rychlo-obrátkové zboží, jedním příkladem za všechny je například stránka Coca-Coly. Na dalších místech se sestupně umístil maloobchod, móda, podniky prodávající potraviny (např. McDonald's) a značky spjaté s elektronickým obchodem.


Univerzální recept na úspěch ve své zprávě SocialBakers nenabízí. Ani velké množství příspěvků nezaručuje úspěšnou strategii, obsah musí být především relevantní pro své publikum. Nikterak překvapivé není ani sdělení, že největší úspěch dlouhodobě vykazují fotografie. Dá se navíc předpokládat, že jejich význam bude s novou podobou news feedu ještě dominantnější.

 

Zdroj: SocialBakers.com

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: