V obchoďáku s Google Glass – nákupní zkušenost pro 21. století
Jaké by to bylo nakupovat s Google Glass? Výrobce potravin ConAgra Foods a nová divize Googlu pro retail marketing spolu vytvořili video, které to ilustruje. Přímo pojmenování nejzářivější technologické novinky nezazní, ale je více než zřejmé, o jaký produkt se jedná. Video sleduje dvě ženy od rána spojeného s vytvořením nákupního seznamu na základě pohledu do ledničky přes denní pochůzky, jejich vzájemnou komunikaci s pomocí brýlí až po finále, kdy rychlému nákupu potravin napomůže navigace po obchodě, která sleduje to nejkratší cestu podle nákupního seznamu.
Pěkným detailem je možnost nechat si zobrazit složení jednotlivých potravin, včetně nutričních hodnot. Nepřekvapí, že žena ve videu vezme do ruky kuřecí enchilladas z produkce ConAgra Foods. Důležitější ovšem je nastínění toho, jak může nakupování v již nedaleké budoucnosti vypadat. Takovýto technologický pokrok by uchránil mnoho lidí, včetně autora tohoto článku, od častého bloudění v prostorách supermarketů se seznamem potravin na papírku. Navíc by mohl pomoci k zřetelnějšímu podání informací o složení potravin a v budoucnosti třeba i k jejich porovnání s vlastnoručně zadaným „dietním limitem" pro složení, který by si uživatelé předem navolili. Nevíme, jak vy, ale nás technologie ze sci-fi filmů minulé dekády v blížící se praxi naplňuje optimismem.
Možnosti Google Glass dráždí lidskou fantazii, a tak už vzniklo několik neoficiálních videí, které ukazují jejich možné využití v humorném světle. Viděli jste třeba, jak by chlap mohl využít Google Glass na rande?