Vánoční překvapení na letišti

11. 12. 2013 | Petr Michl
Chcete poznat nejdojemnější marketingový počin spojený s vánočními svátky? Mají ho na svědomí kanadské aerolinky WestJet a odehrál se na letišti.

Chcete poznat nejdojemnější marketingový počin spojený s vánočními svátky? Mají ho na svědomí kanadské aerolinky WestJet a odehrál se na letišti.

Marketing na letišti pracující s překvapením lidí není žádná novinka, zkoušelo ho hned několik značek a dokonce i letišť. Letiště Václava Havla se například odhodlalo natočit virál s překvapivou žádostí o ruku – nedá se říct, že by to dopadlo nějakým průšvihem, ale spokojme se spíše s neutrálním konstatováním: „Na Ruzyň dobrý."  U podobných „PR stuntů" je stejně důležitý samotný nápad jako jeho realizování na místě a schopnost sestříhat natočené události do dynamického videa. Všechny tři součásti zvládl WestJet na jedničku a dokonce se to týká i vzácné schopnosti hrát na vánoční notu a nepůsobit u toho trapně.

Díky speciální „Santa budce" na kanadských letištích v Torontu a Hamiltonu zjistila aerolinka od svých pasažérů letících do Calgary jejich vánoční přání. Tým v Calgary byl ve chvílích, kdy bylo letadlo ve vzduchu, na lovu dárků. Díky identitám na letence věděli, komu je mají adresovat. Na carouselu se za zavazadly proto čekaly dárky nadepsané těmi správnými jmény.

Ačkoliv to může vypadat jako malý vánoční vtípek, organizační náročnost akce rozhodně nebyla zanedbatelná. Plánování projektu začalo už v srpnu a mezi Santovými pomocníky, kteří ve zběsilém tempu objížděli obchodní domy a balili nakoupené dárky, bylo 150 lidí.

WestJet je relativně malá kanadská aerolinka, ale v marketingu se snaží být světová. Již minulý rok zorganizovala na letišti vánoční flash mob, kdy uprostřed letiště tancovali elfové. Video, jež to zachycuje, vidělo přes 600 tisíc lidí. Letošní akce má násobně větší úspěch. Pohled do tváří lidí na letištích ve vánočním čase není většinou nijak radostný. Obvykle v nich je cítit strach ze ztracených zavazadel, v nichž jsou často právě dárky. Lidé mají pocit, že by měli být doma u svých bližních, ne čekat na to, jestli se dočkají svého kufru. WestJet touto akcí ale tváře svých pasažérů rozjasnil. Navíc ukázal, že ví, co jeho zákazníci chtějí, i svou ochotu "přetrhnout se", aby je příjemně překvapil.

Kam dál?

Ano, i letiště může být skvělým místem, kde lze oslovit zákazníky. Chcete další důkaz? Podívejte se na článek Letištní a letecký marketing: Nezapomeňte proclít krokodýla.


Zdroj: blog.westjet.com

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: