Značka kečupu Heinz vzdává hold seriálu Mad Men. Využije v něm představenou reklamu

15. 3. 2017 |
Don Draper je prostě frajer. Fiktivní reklamní mistr dokáže prodat své nápady i v reálném světě, akorát o 50 let později.



Seriál Mad Men je lidmi z reklamního průmyslu milován. Připomíná časy, které většina z nás nezažila. Takové, kdy stačil k dobytí srdce a mysli zákazníka chytlavý slogan, dobrá reklama a velký mediální rozpočet. Televizním spotem ani reklamou v časopise dnes celkovou komunikaci značky nepokryjete a jejich účinky se povážlivě zmenšily. Přesto si neškodí občas připomenout éru, kdy byli lidé z reklamního průmyslu tak trochu polobozi. Tradiční značka kečupu Heinz a agentura DAVID jí připravily malý tribut tím, že uvedou v život tištěnou reklamu, která figurovala v seriálu produkovaném společností AMC.

Hlavní hrdina série Don Draper v jednom z dílů šesté série vysílané v roce 2013 nabízel zástupcům Heinz jednoduchý koncept tištěné reklamy. Byly na ní na bílém pozadí detaily hranolek, steaku a burgeru — potravin, ke kterým se kečup jednoduše hodí. A Don Draper to navrhoval připomenout pouze sloganem: Pass The Heinz" (Podejte Heinz).


Zástupci klienta v seriálu odporují s tím, že jim to přijde jako jen půlka reklamy. Kde je aspoň láhev kečupu? Proslov Dona Drapera volající proti přílišné doslovnosti by si měli zapamatovat i dnešní marketéři:

Ta nejlepší věc, která může hrát ve váš prospěch, není fotografie ani obrázek. Je to představivost spotřebitele. Nemá žádný rozpočet, nemá žádný časový limit. Když se do ní dostanete, vaše reklama může běžet celý den."

 

Nyní se seriálový život propojí s tím reálným. Heinz využije v něm nabízené vizuály i ve vlastní komunikaci. A nemluvíme přitom jen  o jejich publikování v sociálních médiích. Všechny tři varianty reklamy se objeví v The New York Post a ta s hranolkami poté v časopise Variety.

Myšlenku z televizní show musela přetvořit agentura David Miami. „Neměli jsme soubory, takže jsme vše museli nafotit znovu. Krásnou výzvou bylo to, že to muselo vypadat naprosto identicky," prozradil AdFreak chief creative officer agentury, Anselmo Ramos.

Ramos přitom považuje koncept od „Šílenců z Manhattanu" za pořád relevantní:

Je to tak jednoduché. Don udělal skvělou práci. Toto je on-brand positioning sedící na 100 % ke značce. Je to o jistém neuspokojení. Podíváte se na ty krásné snímky hranolek nebo burgeru a něco jim chybí. Když řeknete: ‘Pass the Heinz,’  je to vše, co potřebujete vyslovit. Ukazovat produkt není potřeba."

Odměnou pro lidi z DAVID je také to, že se v seznamu tvůrců objevují vedle fiktivních idolů ze seriálu i vedle fiktivní agentury Sterlin Cooper Draper Pryce. Kdo by se totiž nechtěl pochlubit se spoluprací  s Donem Draperem?

Pochvalu si zaslouží i Heinz. Značka s tak velkou historií si může dovolit být tradiční. O to je ovšem vítanější, když tak činí s jistou grácií a zároveň u toho poděkuje reklamnímu průmyslu a show, která je lidmi z tohoto odvětví obdivována.

Zdroje: AdFreak, AdAge, The Mirror

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: