Apple v Cannes sbírá Lvy ve velkém
Apple v Cannes šahá po největších metách. Během jednoho večera získal nejvyšší ocenění v kategoriích Entertainment Lions for Music a poté i v kategorii Brand Experience & Activation. Neztratil se ale ani iPhone 7plus v holičství.
Vítej doma, Grand Prix
Grand Prix v kategorii Entertainment Lions for Music si odnesl spot „Welcome Home". Vizuálně ohromující práci, pod kterou se jako režisér podepsal hvězdný Spike Jonze, zdobí hit „Till It's Over" Andersona Paaka.
V rámci propagace inteligentního reproduktoru HomePod využil Jonze talentu britské hudebnice a tanečnice, která je známá pod pseudonymem FKA twigs. Výsledkem je kampaň s názvem „Welcome Home" (Vítej doma, pozn. redakce). Ta sice začíná příběhem ženy, která má na první pohled špatnou náladu, ale to se brzy změní. Další část je totiž okouzlující i hravá, obsahuje prvky surrealismu, k tomu navíc nabízí i emoce a jistou teatrálnost.
O jedinečnosti reklamy, která se dle nás řadí mezi ty vizuálně nejzajímavější v tomto roce, se přesvědčte sami.
Tento počin je plný metafor. Pomocí tance a hudby změní prostředí, v němž se jedinec nachází, i když za to vděčí jen svým představám. A právě pozitivní zážitek má přinést zmíněný inteligentní reproduktoru HomePod ve spolupráci se Siri. Hrdinou schovanými za všemi vizuálními efekty je tak stále produkt.
Holičství, kde se nechají zákazníci rádi vyfotit
Když už jsme u krásných hýbajících se obrázků, nemůžeme zapomenout ani na spot „Barbers" oceněný zlatem v kategorii Film Craft. Jedná se o mikropříběh holičství, kam se stojí fronty až na ulici. Proč? Za všechno může fakt, že v holičství fotí po ostříhání zákazníky a jejich fotografie věší na zeď. A ty skvělé fotky pořídili s portrétním módem na iPhonu 7plus. Mimochodem u tohoto spotu není uvedena žádná agentura a jde tak zcela do Applu.
Dnes v Applu měníme podobu retailu
Grand Prix v kategorii Brand Experience & Activation si odnesla proměna obchodů Apple po celém světě. V rámci programu „Today at Apple" se transformovaly z čistě prodejních prostor na místo, kde se zároveň i vzdělává.
Více než 500 obchodů po celém světě už hostilo od roku 2017, kdy byla transformace zahájena, na půl milionu akcí edukativního charakteru. První Apple Store byl otevřen již v roce 2001 a posunul možnosti vnímání prodejny zákazníky. „Today at Apple" má dle porotců v Cannes podobně disruptivní charakter.