Lidé na Facebooku tráví o 2 minuty denně méně než před 3 měsíci
Tento týden Facebook zveřejnil své příjmy a v souvislosti s nimi jeho CEO, Marek Zuckerberg, uvedl, že uživatelé tráví na této platformě méně času než doposud. Dle něj je to z důvodu vylepšeného obsahu, který aktuálně Facebook ukazuje ve feedu. V lednu tohoto roku totiž Facebook oznámil, že bude upřednostňovat více obsahu od přátel a rodiny a omezí příspěvky firem. Toto má být obranou proti nekvalitním příspěvkům a také falešným zprávám, které byly tak hojně rozšířené například během amerických prezidentských voleb v roce 2016.
Uvedené změny tak snížily využívanost této platformy za poslední 3 měsíce o 5 %. Sám Zuckerberg uvedl:
„Provedli jsme změny, díky kterým se lidem zobrazuje méně virálních videí a lidé tak mohou svůj čas trávit kvalitněji. Celkově tyto změny vedly ke snížení počtu hodin, které zde uživatelé denně stráví o 50 milionů. Tím, že se zaměřujeme na smysluplná spojení, naše komunita i podnikání bude v dlouhodobém horizontu silnější.”
Toto číslo je opravdu vysoké, při přepočtu na minuty, tak inzerenti přišli o 3 miliardy minut, které mohly být věnovány reklamě. Průměrně každý uživatel stráví na Facebooku o 2 minuty denně méně.
Marek Zuckerberg následně k výsledkům dodal:
„Rok 2017 byl pro Facebook nejen silným rokem, ale také těžkým. V roce 2018 se chceme ujistit, že není pouze zábavný, ale také je přínosný pro lidské blaho a pro společnost.”
Příjmy Facebooku rostou
Ačkoliv uživatelé tráví na Facebooku méně času, přesto se jeho příjmy oproti předchozímu roku navýšily. Za čtvrtý kvartál roku 2017 vydělal 12,97 miliard, což je o 47 % více než v roce 2016 ve stejném období.
Změny ve feedu navíc ve výsledku mohou Facebooku pomoci. Inzerenti si totiž budou muset připlatit, pokud chtějí, aby se jejich obsah dostal k uživatelům.
Aaron Goldman, vedoucí marketingu reklamní platformy 4C, pro Adweek uvedl:
„Pozorujeme obrovský nárůst reklamy na Facebooku a změny v news feedu jen zrychlují investice značek. Jak se organický dosah snižuje, jediný způsob, jak dostat svůj obsah k publiku, je si za tuto výsadu připlatit.”
Značky tak čeká další nárůst výdajů. Uživatele údajně smysluplněji strávený čas, a počítá se do toho pravděpodobně i ten strávený za hranicemi největšího sociálního média.
Tip redakce:
Facebook připravuje velké změny pro svůj news feed, kvůli kterým značky zaznamenají další propad organického dosahu a zdražení reklamy. To vše coby druhá strana mince toho, když má Facebook velký plán, jak vás přimět bavit se s přáteli.