Život nedává smysl. Česká reklama zvítězila na Epica Awards
Velké vítězství pro českou reklamní kreativu získala agentura Havas Prague na letošních Epica Awards. Odnesla si zlato za televizní spot pro klienta EKO-KOM, který podporuje systém sběru a recyklace obalových odpadů. Spot z cyklu „Když život (ne)dává smysl" s názvem „Se skalpelem za pultem" zvítězil v kategorii Veřejný zájem - životní prostředí.
Reklama ukazuje formou situačních komedií záměny povolání, které přináší absurdní situace. Jak ovšem praví její claim: „Život dává smysl, když je vše na svém místě." Právě proto byste měli třídit odpad.
Mimo řezníka a doktora stojí za zhlédnutí i další spoty postavené na záměně letušek a popelářů, hasičů a striptéra i číšníka a ošetřovatela zvířat.
Za spoty stojí následující tým:
Creative director: Eda Kauba
Copywriter: Eda Kauba
Art Director: Vilém Kabzan
Produkce: Dream Studios, Creative Embassy
Agenturní produkce: Ruben Ter-Akopow
Režie: Wolfberg
Porotu Awards Epica tvoří novináři z médií, které se věnují komerční komunikaci. Celkově přitom bylo na letošní ročník přihlášeno 3 550 prací. Z dalších vítězů nás baví například kampaň deníku Der Tagesspiegel, která získala Grand Prix v kategorii Press. Pro neobvyklou tištěnou reklamu v tomto případě stačila kreativně poskládaná kupa novin. Jedná se o práci německé agentury Scholz & Friends.
Grand Prix v kategorii Outdoor získala The Fearless Girl od McCann New York.
Kategorie film má pak dokonce 2 vítěze nejvyššího ocenění. Prvním je vánoční spot English for Beginners, který vytvořila polská agentura Bardzo pro tamního online giganta Allegro.
Druhou Grand Prix pak získala BBDO New York za příběh středoškolské lásky Evan. Na jeho brutální závěr se raději připravte přečtením našeho dřívějšího článku Dokážete odhalit tajemství skryté v této reklamě o školní lásce?.