ČSSD proinzerovala za tento rok přes půl miliardy

26. 10. 2010 | ČTK
Nejvíce inzerující politickou stranou byla letos sociální demokracie. Od ledna do září vložila do reklamy podle tabulkových cen přes 512 milionů korun. Druhá ODS investovala do reklamy zhruba 345 milionů korun. Celkem vložily politické strany do inzerce v tisku, venkovní reklamě a na internetu 1,156 miliardy Kč. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic pořízeného společností Admosphere.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Nejvíce inzerující politickou stranou byla letos sociální demokracie. Od ledna do září vložila do reklamy podle tabulkových cen přes 512 milionů korun. Druhá ODS investovala do reklamy zhruba 345 milionů korun. Celkem vložily politické strany do inzerce v tisku, venkovní reklamě a na internetu 1,156 miliardy Kč. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic pořízeného společností Admosphere. Firma upozorňuje, že srovnání tabulkových cen je pouze orientační a skutečné výdaje se mohou lišit.

Třetí nejvíce inzerující stranou byly podle monitoringu Věci veřejné. Proinzerovaná částka u nich činila 113 milionů korun. U TOP 09 to bylo téměř 74 milionů korun. Na pátém místě se s výší investic do reklamy umístila Strana práv občanů - Zemanovci. Ta inzerovala za více než 50 milionů. Oproti tomu komunisté vložili do inzerce pouze 10,2 milionu koruny.

Nejvíce strany při svých reklamních aktivitách využívaly inzerci v denících a časopisech. Do ní vložily částku 849,035.252 koruny. Investice politických stran do venkovní reklamy, tedy billboardů a plakátů, činily 307,427.330. Internet byl mezi výdaji na reklamu spíše Popelkou, podle monitoringu internetu pořizovaného Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR) a agenturou Mediaresearch, kterou Admosphere při pořizování dat využil, do něj strany investovaly jen 73,855.550 Kč.

Uvedené částky jsou podle společnosti Admosphere pouze orientační. Počítají totiž s hrubými ceníkovými cenami. "Započítávají se pouze ty přirážky a slevy, které definují jednotlivé ceníky médií a které lze jednoznačně určit," uvedl obchodní ředitel společnosti Admosphere Tomáš Hynčica.Například u tisku je to příplatek za umístění či za barevnost. Nezapočítávají se množstevní slevy nebo slevy za opakování, ani žádné další ceníkové redukce, jako jsou například kombinační a síťové ceny. Expertní odhady uvádějí, že skutečné prodejní ceny mediálního prostoru se pohybují zhruba na úrovni 50 procent cen ceníkových. Jde ovšem o zobecnění. Výše slev může být různá v závislosti na konkrétním médiu a konkrétním klientovi.

Deset stran s největšími výdaji na reklamu (leden-září 2010)

Strana Částka (v Kč)
Česká strana sociálně demokratická 512,215.877
Občanská demokratická strana 344,432.280
Věci veřejné 113,428.126
TOP 09 73,820.866
Strana Práv Občanů ZEMANOVCI 50,204.151
Suverenita - blok Jany Bobošíkové, strana zdravého rozumu 19,653.947
Komunistická strana Čech a Moravy 10,242.481
Strana zelených 9,399.631
Křesťanská a demokratická unie - Československá strana lidová 8,102.489
Strana svobodných občanů 3,402.587
Celkem 1.156,462.582


pozn.: Výdaje jsou určeny podle ceníkových cen. Ty se od skutečně dojednaných mohou lišit.
zdroj: Admosphere, s. r. o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR- MEDIARESEARCH, a. s.)

Rozložení investic do reklamy (leden-září 2010)

Mediatyp Částka (v Kč)
tisk 849,035.252
OOH (venkovní reklama) 307,427.330
internet 73,855.550


zdroj: Admosphere, s. r. o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR- MEDIARESEARCH, a. s.)


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: