ČT vypíše tendr na prodej webové reklamy
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Česká televize (ČT) už brzy vypíše tendr na prodej reklamy na svých internetových portálech. Předběžná hodnota pětiletého kontraktu se má pohybovat mezi 15 až 20 miliony korun bez DPH. Informuje o tom dnešní vydání deníku E15.
"Probíhá připomínkování zadávací dokumentace různými útvary. Předpokládáme, že tendr vyhlásíme nejpozději na počátku dubna. Předběžnou hodnotu zakázky orientačně odhaduji na 15 až 20 milionů korun bez DPH," řekl deníku obchodní ředitel ČT Robert Kvapil s tím, že se bude soutěžit především o provizi z kontraktu, která by se měla pohybovat v rozpětí od nuly do 15 procent.
Posledních pět let pro weby ČT prodávala reklamu společnost ARBOinteractive, která zprostředkovaně patří švýcarské společnosti Goldbach Media Group. Podle E15 je velmi pravděpodobné, že bude mít zájem i o nový tendr. Oficiálně se však nevyjádřila. "Bohužel nemohu komentovat strategické záměry a další obchodní záležitosti naší společnosti,“ řekl deníku ředitel ARBOinteractive Michal Kašpárek.
Podle deníku je ČT pro ARBOinteractive důležitý klient. V lednu podle NetMonitor weby ČT navštívilo 1,59 milionu reálných uživatelů (RU), o rok dříve to bylo 1,44 milionu RU. Na svých stránkách přitom ARBOinteractive uvádí, že zastupuje přes 30 médií s návštěvností více než 2,3 milionu RU.
ČT v lednu kvůli plánům s hybridní televizí (kombinace s internetem) zmodernizovala svůj hlavní web ceskatelevize.cz a vytvořila speciální stránky pro ČT1 a ČT2. Od 1. dubna by měly být portály ČT24 a ČT4 upraveny tak, aby se z nich daly vytvořit aplikace pro hybridní televizory a chytré mobilní přístroje, napsal deník E15.