Peking cenzuruje reklamy propagující luxus

22. 3. 2011 | ČTK
Peking zakázal reklamy, v nichž se vychvaluje luxusní styl života, a zakázal také používat v reklamách slova jako "královský" nebo "luxusní". Toto opatření vydávají úřady v době, kdy čínská vláda otevřeně projevuje znepokojení nad prohlubující se propastí mezi bohatými a chudými, napsal list China Daily.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Peking zakázal reklamy, v nichž se vychvaluje luxusní styl života, a zakázal také používat v reklamách slova jako "královský" nebo "luxusní". Toto opatření vydávají úřady v době, kdy čínská vláda otevřeně projevuje znepokojení nad prohlubující se propastí mezi bohatými a chudými, napsal list China Daily.

Inzerenti mají podle rozhodnutí úřadů z minulého týdne čas do 15. dubna, aby upravili své reklamy a přestali v hlavním městě "propagovat hedonismus" a "kulturu zahraničních výrobků", vysvětluje list bez dalších podrobností.
Tyto reklamy vytvářejí podle úřadů "nezdravé" ovzduší. Těm, kdo toto nařízení poruší, hrozí pokuta až do výše v přepočtu téměř 83.000 korun.

Mezi slovy, která budou napříště zakázána, patří i "nejvyšší", "královský", "luxusní" nebo "třída", jež se často používala v reklamách na domy, auta nebo víno.

Město Čchung Čching na jihozápadě země zakázalo minulý týden v reklamě na nemovitosti také slova "nejlepší", "jedinečný" nebo "nenahraditelný".

Makléři CLSA Aisa-Pacific Markets v lednu uvedli, že Čína se do roku 2020 stane předním luxusním trhem, kde se bude realizovat 44 procent světového prodeje.

Ale čínská vláda je v době, kdy inflace ukrajuje stále více z nejnižších mezd, stále více znepokojena prohlubující se propastí mezi bohatými a chudými.

Čínský premiér Wen Ťia-pao vysvětlil počátkem měsíce, že hlavním cílem pětiletého plánu 2011-2015, který byl nedávno přijat, je "řešit problém nerovných příjmů".


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: