Slovenská Rada pro reklamu zamítla stížnost na zneužití Dědečka Večerníčka v reklamě ČSOB
Děduško Večerníček |
Na konci minulého týdne se arbitrážní komise Rady pro reklamu zabývala také kontroverzní kampaní ČSOB, ve které účinkuje Dědeček Večerníček. Stížnost Radě podali nejen spotřebitelé a mediální odborníci, ale také někteří politici. Stížnost například reklamu obvinila z toho, že "...ruší představu dětí, uvádí je v omyl a má špatný vliv na jejich psychiku a chování." Arbitrážní komise však tyto stížnosti ve smyslu etického kodexu zamítla. Informaci přinesl server Medialne.sk.
Důvody pro své rozhodnutí přinesla Rada v tiskové zprávě.
"Přestože znělka jakož i obraz byly použity v téměř nezměněné podobě oproti originálu, (komise) brala v úvahu, že v reklamě byly přítomny i prvky charakteristické pro reklamu (slogan, logo, průvodní text)," uvádí se ve zprávě. Spot byl navíc zasazen v řádném reklamním bloku, který je uveden patřičnou znělkou.
"Reklama se mnoha dětem může spojovat s určitými rituály a dědeček Večerníček je nepochybně symbolem každodenní večerní pohádky, ale právě rodič by měl být tou autoritou, která v konečném důsledku chování dítěte usměrní a případné dotazy dítěte v souvislosti s danou reklamou zodpoví," dodala rozhodčí komise.