CZC.cz spouští férový Black Friday. Porovnává na svém webu ceny s Alzou
Black Friday u nás nemá nejlepší pověst. I díky jedničce na trhu elektroniky, která svátek připadající na první pátek po dnu Díkuvzdání vyhlašuje několikrát v průběhu roku. Ještě horší je ale to, že slevy jsou často jen na oko. V CZC.cz se letos rozhodli svátku Black Friday obnovit ztracený lesk a slávu jedné z nejznámějších slevových akcí u nás i ve světě. Proto se CZC.cz rozhodlo vyzbrojit zákazníky několika tipy, které jim zaručí výhodný nákup. Jedním z nich je i srovnávač cen s Alzou.
Black Friday letos proběhne oficiálně 29. listopadu, ale online obchodníci ho vyhlašují již dopředu. 12 % zákazníků považuje Black Friday slevy na českých e-shopech za podvodné a dalších 31 % za minimálně nedůvěryhodné. Vyplynulo to z průzkumu, který pro CZC.cz na vzorku více než 1 000 respondentů vytvořila agentura Perfect Crowd. „Zákazníci jsou znechucení nadužíváním značky Black Friday několikrát do roka, ale i tím, že obchodníci kouzlí se slevami. Výsledky průzkumu nás utvrdily v tom, že i letos chceme pokračovat v transparentní komunikaci a edukaci zákazníků,” říká Milan Duda, marketingový ředitel CZC.cz.
Vrátit zašlý lesk a slávu značce Black Friday by měla kampaň s názvem “Make Black Friday Great Again”, kterou CZC.cz spouští 1. listopadu. „Zákazníky vyzbrojíme několika nástroji, které jim pomohou falešným slevám nenaletět,” popisuje plán Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz a dodává:
„Základem je samozřejmě to, že na CZC.cz představíme opravdu mimořádné slevy. Zlevněny budou stovky produktů a slevy budou dosahovat až 80 %,” dodává Tomáš Pilský. Slevy bude CZC.cz standardně počítat z maloobchodní prodejní ceny, kterou stanovuje výrobce nebo distributor při uvedení produktu na trh. Upřímně i to může být poněkud zavádějící, obzvláště u více let starých modelů produktů. Právě takto počítané slevy nejsou pro část zákazníků dostatečně transparentní, protože nezohledňují předchozí akční ceny zboží. Proto CZC.cz doporučuje svým zákazníkům, aby se při nákupu řídili konečnou cenou zboží, která je nejpřesnějším ukazatelem výhodnosti nákupu. I z toho důvodu CZC.cz spouští na svém e-shopu pilotní provoz srovnávače cen s Alzou.
CZC.cz tak chytře vrací Alzu do srovnávací hry. Největší prodejce elektroniky se totiž již před lety rozhodl z největšího českého srovnávače cen, Heureka.cz, odejít.
„Ceny Alzy si zákazníci nemohou jednoduše porovnat na Heuréce a my jim teď umožníme toto srovnání provést na webu CZC.cz. Navíc pokud zákazník zjistí, že Alza nabízí nižší cenu, mohou na CZC.cz rovnou zažádat o dorovnání částky v rámci služby Garance skvělé ceny,” vysvětluje Milan Duda. Službu Garanci skvělé ceny mohou zákazníci CZC.cz využít nejen v případě Alzy, ale i dalších vybraných e-shopů.
Další tipy a doporučení, jak nakoupit co nejvýhodněji, a ukázky cenotvorby, najdou zákazníci na webu czc.cz/black-friday/clanek. “Největší zájem letos očekáváme tradičně o oblíbené fitness náramky a chytré hodinky, herní konzole, ale také námi montované počítače a vzhledem k blížící se změně televizního signálu i televize podporující DVB-T2,” odhaduje Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Loňský Black Friday byl pro CZC.cz, co se týče tržeb, meziročně téměř o třetinu silnější, a podobný trend očekávají GEEKové i letos. Nejsilnějším dnem byl loni pátek 23. 11.
Heureka.cz má White Friday
Společný cíl odstranit nános šalby z Black Friday kampaní nese s CZC.cz i porovnávač cen Heureka.cz. Ten s dneškem spouští kampaň na podporu edukace zákazníků. „V kampani jsme se rozhodli s ironií nám vlastní upozornit na akční nabídku, která ale vůbec není akční. Porovnání cen je u nás zdarma vždy, takže nabízíme-li ho v akci zdarma, děláme si tak legraci z určitého typu slev, které se jako snížení ceny pouze tváří, ale ve skutečnosti se jedná jen o hru čísel,“říká brand manager Heureky Marek Dobrý.
Online kampaň poběží celý listopad na webech Economie, CNC a Mafry. Významnou část kampaně budou tvořit sociální sítě, především Facebook a Instagram. Samozřejmostí jsou vlastní kanály Heureky. Vizuály kampaně připomínají akční letáky, které ironicky nabízí na celý listopad ‚porovnání cen na Heurece zdarma‘. Součástí kampaně je také spolupráce s desítkami influencerů na sociálních sítích. „Black Friday je fenoménem, který jsme si v Čechách tak trochu znetvořili po svém. Netýká se jen podzimu a jednoho dne, jak bylo zamýšleno na počátku, a také se nejedná o masivní výprodeje skladů a s tím spojené výrazné poklesy reálných cen,“ doplňuje Marek Dobrý.