Dove a Getty představují fotobanku skutečných žen, která bojuje proti stereotypům fotografického průmyslu

2. 4. 2019 | Kristýna Vozková
Frustrují vás všudypřítomné blonďaté modelky v reklamních kampaních a na sociálních sítích? Společnost Dove spolu s Getty Images vytvořila fotobanku reálných žen.

Společnost DoveGetty Images a agentura Girlgaze se spojily a vytvořily jedinečnou fotobanku, která bojuje proti zažitým stereotypům v podobě dokonalých štíhlých blonďatých modelek v bikinách. Jak? Zkrátka ukazuje ženy takové, jaké jsou,a ne takové, jaké by podle jiných měly být. V rámci projektu #ShowUs bylo vytvořeno více než 5 tisíc fotografií se 179 ženami z 39 zemí celého světa a za objektivy fotoaparátů se postavilo 116 žen a osob s nebinární identitou. Každá z účastnic měla navíc možnost vytvořit si vlastní popisek a použít libovolné hashtagy, pod kterými se bude její fotografie zobrazovat. 

#ShowUs se tak snaží podpořit autentičnost a diverzitu v rámci fotografického průmyslu. Díky nové fotobance bude pro uživatele mnohem snazší najít kulturně relevantní obrázek odpovídající jejich požadavkům. Podle výsledků nedávného průzkumu společnosti Dove, souvisejícího s jeho dlouholetou kampaní „za skutečnou krásu” (Dove Campaign for Real Beauty) se zhruba 70 procent žen neztotožňuje s fotografiemi prezentovanými v reklamách nebo na sociálních sítích. Celkem 71 % si pak přeje, aby se média i inzerenti více snažili zobrazovat osoby s odpovídajícím věkem, rasou i tvary a velikostmi ženského těla.

Zdá se tedy, že dokonalým ženám odzvonilo.Napovídá tomu také fakt, že během posledních let kontinuálně vzrůstá touha populace po lidské nedokonalosti. Vyhledávání výrazu „skuteční lidé“ vzrostlo oproti loňsku o 192 %, „různé ženy“ o 168 %, „silné ženy“ o 187 % a  „ženy ve vedení” o 202 %.

Embed from Getty Images

Sophie Galvani, zastávající pozici viceprezidentky ve společnosti Unilever, okomentovala spolupráci následovně: „Více než 60 let jsme věřili v osvobození žen z úzce definovaných ideálů krásy a snažili se v našich reklamách poukazovat na krásu rozmanitosti. Jen to však nestačí a systémovou změnu, o kterou usilujeme, nedokážeme uskutečnit sami.“

Amanda de Cadenet, zakladatelka agentury Girlgaze, uvedla: „Jsme pyšní na to, že jsme byli součástí projektu, který pravdivě zobrazuje ženskou krásu. #ShowUs je iniciativa měnící hru. Víme, že pokud bude větší rozmanitost za objektivem, bude i před ním a že jsme opět o krok blíže k setření genderových rozdílů.”

„Projekt #ShowUs rozbíjí současné vizuální klišé v nebývalém měřítku,” dodala za společnost Getty Images Rebecca Swift a vyzvala média a inzerenty, aby se k hnutí připojili.

Zdroje: press.gettyimages.comadweek.com, thedrum.com 

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: