EK schválila Comcastu převzetí kontroly nad NBC Universal

15. 7. 2010 | ČTK
Evropská komise dnes schválila záměr americké společnosti Comcast převzít kontrolní podíl ve společnosti NBC Universal. Transakcí vznikne mediální obr s širokou nabídkou služeb a se značným vlivem na tvorbu nových programů. Uvedla to dnes agentura Reuters. Regulační orgány v USA žádost Comcastu ještě zkoumají.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Evropská komise dnes schválila záměr americké společnosti Comcast převzít kontrolní podíl ve společnosti NBC Universal. Transakcí vznikne mediální obr s širokou nabídkou služeb a se značným vlivem na tvorbu nových programů. Uvedla to dnes agentura Reuters. Regulační orgány v USA žádost Comcastu ještě zkoumají.
Comcast je v USA největším provozovatelem kabelových sítí, zatímco NBC Universal vlastní televizní stanice. Majitelem NBC Universal je globální průmyslový konglomerát General Electric. Ten si po transakci ponechá 49 procent akcií, 51 procent bude mít Comcast.
Evropská komise nestanovila žádné podmínky, což znamená, že ji návrh nijak nezneklidňuje. Někdy se stává, že úřady mají obavy z oslabení konkurenčního prostředí a v takovém případě návrh buď odmítnou, anebo jej schválí s podmínkami. Nařídí například, aby firma prodala část majetku, a předem tak vyloučila nežádoucí konkurenční výhodu.
Transakce je považována za jednu z nejvýznamnějších, které se v oblasti médií v posledních letech odehrály. Sloučený podnik bude mít kontrolu nejen nad tvorbou televizních seriálů a filmů, ale i nad tím, jak se budou dostávat na přijímače v domácnostech. NBC vlastní kromě televizních sítí i filmové studio a zábavní parky.
V rámci podmínek dohody mezi oběma firmami Comcast poskytne zhruba 6,5 miliardy dolarů (asi 131 miliard Kč) v penězích, dále své vlastní kabelové sítě a další aktiva. Comcast se s General Electric na převzetí většinového podílu v NBC Universal a vytvoření společného podniku dohodl loni v prosinci. V majetku NBC Universal jsou kabelové sítě USA, MSNBC a CNBC, stejně jako vysílací síť NBC.

 

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: