F8: Boti v Messengeru budou pro firmy ještě užitečnější
Konference F8 2017 byla nabitá novinkami ze světa Facebooku. Hlavním tématem byla rozšířená a virtuální realita. Za pozornost ale stojí i novinky týkající se využití umělé inteligence a botů. Těm se věnuje i tento text. Představuje tři vylepšení, která by měla firmám i zákazníkům urychlit komunikaci a usnadnit orientaci na Facebooku.
Smart Replies
Jedním z problémů, se kterým se potýkají především malé společnosti, je velké množství příchozích dotazů od zákazníků. Stihnout je zodpovědět v krátkém čase je při menším počtu zaměstnanců poměrně komplikované. A právě s tím vám mohou pomoci Smart Replies. Facebook chce díky této službě automatizovat některé z procesů, které se týkají podpory zákazníků. Díky využití umělé inteligence dokáží Smart Replies zodpovídat automaticky ty otázky, které jsou zákazníky pokládány nejčastěji, například: jaká je otevírací doba, jak se na místo dostaneme nebo jaké jsou kontaktní údaje. Všechny tyto informace získá AI z vašich stránek a je schopna je zákazníkovi předat.
Zdroj: fastcompany.com
Vy tak budete mít díky Smart Replies více volného času pro vytváření kvalitního obsahu na vašich stránkách nebo sociálních sítích a také na interakci se svým publikem. Běžné otázky můžete nechat na Facebooku.
Messenger Business Bots
V Messengeru si v současné době můžeme vybrat z více než 100 tisíc chatbotů (minulý rok v září jich bylo ještě „jen” 33 tisíc). Facebook představil v rámci letošní F8 sérii updatů, které by měly usnadnit značkám i spotřebitelům komunikaci prostřednictvím těchto botů.
Jedním z updatů je tzv. Chat Extensions – rozšíření chatu, které umožňuje více lidem chatovat se stejným chatbotem ve stejnou chvíli. Můžete například sdílet muziku ze Spotify přímo do vaší skupinové konverzace díky Spotify botovi nebo si zabookovat dovolenou s přáteli skrze Kayak bota.
Další zajímavá novinka se týká M – asistenta v Messengeru, který je schopen poslouchat vaše konverzace a ve správný moment vám navrhnout relevantní řešení. Například pokud se s přáteli bavíte o objednání jídla, M vám navrhne využít k tomu jednoho z botů pro objednávky jídel.
Zdroj: Facebook News Room
Co to znamená pro marketéry? Poskytuje vám to další kanál, díky kterému se můžete spojit se svým publikem. Namísto klasických komentářů u příspěvků na facebookové zdi nebo zpráv na Messengeru si mohou zákazníci zvolit možnost chatování s vaším botem, který bude dostupný 24 hodin denně. Pokud už na své stránce chatbota máte, můžete nyní použít call-to-action jako „Get Support“ („podpora“) nebo „Shop Now“ („nakup teď“).
Pokud vám tedy dosud nepřipadalo využívání botů pro váš byznys zajímavé, pak nastal ten správný čas to přehodnotit.
Messenger Discover Tab
V souvislosti s nárůstem počtu botů na své platformě se Facebook snaží uživatelům pomoci nalézt ty správné boty pro odpovídající činnosti. Viceprezident Messengeru David Marcus tak představil v rámci F8 tzv. Discover Tab. Jedná se o novou sekci v aplikaci Messenger, kde mohou lidé objevovat a nelézt různé boty, blízká místa a podniky.
Messenger měsíčně využívá 1,2 miliardy lidí. Chatboti jsou sice v současné době ještě relativní novinkou, ale nebude tomu tak dlouho. Není proto moudré tento trend ignorovat. Čím více společností a botů se bude v rámci Discover Tabu zobrazovat, tím složitější bude vymyslet způsob, jakým by se dala zvýšit viditelnost právě vašeho podniku.
Zdroje: blog.bufferapp.com, fbf8.com